קריית ביאליק בראש מדד השקיפות לשנת 2021 בין העיריות.

קריית ביאליק בראש מדד השקיפות לשנת 2021 בין העיריות.

ציון 100 בפעם השלישית
קריית ביאליק נמצאת במקום הראשון בארץ במדד השקיפות בין העיריות, כך על פי ממצאי מחקר שערכה עמותת שקיפות בינלאומית – ישראל. העמותה הינה הסניף הישראלי של ארגון Transparency International (TI) העולמי.
המדד שבדק את שקיפותן של 76 ערים בישראל, בחן 109  פרמטרים שונים לרבות האתר במצבי חירום, קורונה, חשיפת תקציב הרשות, פרסום פרוטוקולים של ועדת תמיכות, פרוטוקולים של ישיבות מועצת העיר, הקוד האתי, פרסום דו”חות מבקר העיריה, חוזים, מכרזי תשתיות ורכש, מכרזי כוח אדם, מידע הנוגע לחברות עירוניות, דיווח על אלמנטים סביבתיים, וכו’. הקריטריונים מבוססים בחלקם על דרישות חוק חופש המידע ובחלקם על סטנדרטים של שקיפות והנגשת מידע לציבור. בשנת 2019 נבדקו 39 פרמטרים בלבד.
Screenshot_20220215-174529_Chrome

עיריית קריית ביאליק קבלה את הציון המקסימלי 100 נקודות במדד השקיפות בפעם השלישית.   הממוצע הארצי עומד על  81 . כאמור, קריית ביאליק הגיעה למקום הראשון לצד 11 ערים נוספות.
מטרת המדד  היא לקדם את היושרה, השקיפות ונגישות המידע ברשויות המקומיות והוא כולל 17 קטגוריות, ביניהן: שקיפות כללית ושקיפות כנדרש בחוק חופש המידע, תקציב וארנונה, רכש, חוזים ומכרזים, רישוי עסקים, תכנון ובניה, מידע סביבתי, מענקים ותמיכות, ישיבות מועצה, מבקר העירייה, חברות עירוניות, היערכות לשעת חירום והון אנושי. המדד הושק לפני 13 שנים וזו השנה בה העיריות הגיעו לציון הממוצע הגבוה ביותר במדד השקיפות.

עמותת שקיפות בינ”ל-ישראל אשר בוחנת את מדד השקיפות נוסדה בשנת 1998 ע”י פרופ’ דוב יזרעאלי וכיום עומדת בראשה נשיאת בית הדין לעבודה לשעבר השופטת (בדימוס) נילי ארד.  העמותה פועלת להגברת מודעות ציבורית לנושאי שקיפות ויושרה , עידוד ארגוני ממשל, רשויות וגופים עסקיים לאימוץ נורמות של שקיפות, יושרה ואחריות.

ראש העיר, אלי דוקורסקי: ” אין דבר מחטא יותר מאור השמש. אני גאה כי קריית ביאליק נמצאת במקום הראשון במדינה במדד השקיפות בפעם השלישית. לא בכדי אנו זוכים באמון הציבור. תהליכי שיתוף הציבור במידע ובקבלת החלטות תורמים להעלאת אמון הציבור במערכת, לייעול תהליכים, מאפשרים לתושבים לבקר את המערכת ולהשפיע. אמשיך לפעול להנגשת המידע העדכני לציבור”.

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה