קריית ביאליק: החלו העבודות להקמת שביל היקפי לרוכבי אופניים בגבעת הרקפות

קריית ביאליק: החלו העבודות להקמת שביל היקפי לרוכבי אופניים בגבעת הרקפות

שביל אופניים סובב גבעת הרקפות שהקמתו החלה בימים אלו הינו חלק מפרויקט רחב היקף בו יוקמו שבילי אופניים לאורכה ולרוחבה של קריית ביאליק.

שבילי אופניים יחברו את העיר עם כבישי גישה מרכזיים כגון כביש 4 – דרך עכו, כביש העמקים המתחבר לקריית אתא, כביש 79 וחיבור לשכונות המזרחיות המוקמות כעת.
שני שבילי אורך מקבילים יחצו את הקריה מצפון לדרום: שביל מטרופוליני מרכזי לאורך כביש 4 ושביל לאורך נחל גדורה – טיילת שמעון פרס.

לשני שבילי אורך, יחוברו שבילי רוחב אשר יעברו בשדרות בן גוריון, דרך רחוב העמקים, דרך רבין, נתיב אופניים נוסף יוקם באזור הקריון ולאורך פארק אסתר.
נתיבי אופניים עתידיים מתוכננים בשכונות המזרחיות של הקריה המוקמות בימים אלו.
עם השלמת הקמת שכונת “נאות אפק” ומחלף ביאליק צפון (מחלף ח”ן) יוקם מסלול המחבר את השכונה החדשה עם שד’ ח”ן ואזור תעשיה.
העקרונות המנחים של הפרויקט הם הפרדה מרבית של שבילי אופניים מתנועת כלי רכב והולכי רגל, רציפות ברכיבה, מעבר נוח ומהיר בצמתים ונסיעה דו כיוונית.

ראש העיר, אלי דוקורסקי, נפגש לאחרונה עם שרת התחבורה, מירי רגב, אשר העניקה לו באופן אישי את ההרשאה הכספית של משרד התחבורה בסך של כ-3.5 מיליון ₪ לביצוע שביל אופניים היקפי בגבעת הרקפות, המהווה כ-70% מעלות הפרויקט. את יתרת הפרויקט תממן העירייה ממקורותיה.
ראש העיר, אלי דוקורסקי, ציין כי “הטופוגרפיה השטוחה של העיר מהווה יתרון משמעותי בשימוש באופניים ככלי תחבורה נגיש, זמין ונקי לסביבה, שיש לעודד את השימוש בו.

רישות העיר בשבילי אופניים תאפשר לכל התושבים, קטנים כגדולים, לנסוע בבטחה ברחבי העיר, כאשר קיימת הפרדה מוחלטת בין השבילים לבין הכבישים. בעתיד העיר תרושת בכ – 25 ק”מ של שבילי אופניים אשר יחברו את השכונות החדשות והוותיקות ואת העיר לקריות הסמוכות”.

שביל רוכבי אופניים

     הדמיה של מסלול אופניים: אי. שטרן ניהול פרויקטים הנדסיים בע”מ

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה