קריית ביאליק נבחרה להיות רשות מקדמת הזדקנות מיטבית Muni 100

קריית ביאליק נבחרה להיות רשות מקדמת הזדקנות מיטבית Muni 100

ארגון ג’וינט- אשל בחר בקריית ביאליק להשתתף בפיילוט כרשות מקדמת הזדקנות מיטבית.

קריית ביאליק נבחרה בין 20 הרשויות המקומיות הראשונות בארץ שייקחו חלק במיזם והיא היחידה באזור מטרופולין חיפה. 20.4% תושבים המתגוררים בקריית ביאליק הם תושבים וותיקים בגילאי 65+ המהווים חמישית מאוכלוסיית העיר. בכדי לאפשר להם חיים בריאים, פעילים ומשמעותיים משקיעה קריית ביאליק משאבים רבים.

בין השאר פועלים בעיר מועדוני תרבות לאזרחים וותיקים, ביניהם מועדוני עולים בשפות מקור של התושבים, פועלת מכללת וותיקים בת 4 כיתות  וכ- 1000 מתנדבים פועלים במסגרות השונות. מטרת התוכנית Muni 100  להגביר את ההשתתפות של האזרחים הוותיקים במרחב הפיזי, החברתי והכלכלי של הרשות.

מחקרים רבים מראים שחיים פעילים בעלי משמעות מאריכים חיים. לפיכך, עיריית קריית ביאליק חרטה על דגלה לקדם חיים פעילים עבור התושבים בגיל הזהב.
מכתב לקריית ביאליק

בין השאר האזרחים הוותיקים מהווים חלק משמעותי בתהליך קבלת החלטות. הם שותפים בוועדות העירוניות כנציגי ציבור, שם בא לידי ביטוי הידע והניסיון הרב שהם מביאים איתם. עיריית קריית ביאליק מעודדת אורח חיים בריא ומייצרת תשתיות המעודדות הליכה ושהייה במרחב הציבורי תוך קיום פעילויות ספורט ואירועי תרבות לגיל הזהב. בקריית ביאליק פותחו תוכניות ייעודיות לטובת גילאים אלו גם עבור התושבים שמרותקים לביתם.

ההשתתפות בפיילוט תאפשר לעיריית קריית ביאליק לפתח ולקדם את התוכניות המיועדות לגיל השלישי, בין השאר תוכניות לימוד של האמצעים הדיגיטאליים בכדי להקל על המגע של האזרחים הוותיקים עם המוסדות והארגונים השונים בדרך מקוונת.

אלי דוקורסקי, ראש העיר: “אני מודה לארגון ג’וינט – אשל שבחר בקריית ביאליק להיות בין הערים הראשונות המשתתפות בפרויקט. קריית ביאליק היא בהחלט העיר הידידותית לגיל הזקנה ואנו נמשיך להשקיע בהרחבת תוכניות לטובת האזרחים הוותיקים, לשלב אותם בחיי הקהילה ולהגביר את פעילותם החברתית.

ככל שאדם מזדקן בדרך הטבע הוא נוטה להישאר יותר בביתו והיציאה שלו למרחב הציבורי הולכת ומצטמצמת. מטרת התוכנית שלנו היא לעודד את האזרחים הוותיקים להשתתף בפעילויות הן האישיות והן הקבוצתיות במרחב הציבורי בכדי לשמור על בריאותם ולהאריך את חייהם”.

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה