קריית ביאליק-פורסמה למתן תוקף תוכנית הקמת מרכז עירוני חדש “לב העיר”

פורסמה למתן תוקף תוכנית הקמת מרכז עירוני חדש “לב העיר”
יו”ר ועדת תכנון ובניה מחוזית חיפה איתמר בן דוד חתם על התוכנית
עיריית קריית ביאליק ניגשת לתכנון מפורט של בניין העירייה

בשבוע שעבר פורסמה למתן תוקף תוכנית “לב העיר” בקריית ביאליק. מתחם “לב העיר” מתוכנן על שטח  של כ – 60 דונם ממערב לרחוב אצ”ל, מדרום לרחוב התל, ממזרח לרחוב חוגלה ובין רחוב ומצפון לכביש 79. מטרת התוכנית הינה ליצור מרכז עירוני בו יוקמו מוסדות הציבור הראשיים הכוללים את בית העירייה החדש, מרכז כנסים ומופעים עירוני, מרכז מסחרי ומתחמי מגורים. המקום יהווה את  “שער העיר” החדש מהצד המזרחי.

התוכנית אשר הוכנה על ידי האדריכל עדן בר מציעה תכנון מחודש של מתחם גן החיות הישן, באופן שישתלב וישלים את שטחי הציבור, המסחר והשטחים הפתוחים הקיימים בסביבה. לשם כך התכנית מציעה שינוי לייעודי הקרקע הקיימים.בתכנית מתוכננת תוספת של 450 יח”ד, מתוכן 90 יח”ד, דהיינו 20%, דירות קטנות. כמו כן התכנית כוללת שטח של 85 אלף מ”ר לצרכי תעסוקה ומסחר, 11 ו 18.5-  אלף מ”ר עבור מבני ציבור. בצפון המתחם  יוקמו 4 מבנים בני 25-33קומות עבור מגורים ומסחר, במרכז המתחם יוקמו 3 מבנים בני 23-31 קומות עבור משרדים ומסחר.
בחלק הצפוני והמרכזי יוקמו מבנים עבור פונקציות מסחריות אשר ביניהן מרחב פתוח.
בחלקו הדרומי של המתחם יוקם איזור עבור פונקציות ציבוריות בו  בנין עירייה בן 9 קומות, היכל תרבות, אמפי מרכזי, מדרחוב ופיתוח עירוני עשיר ומעניין.

במרכז המתחם בין מבני המגורים למבני המשרדים יישאר ציר ירוק, המוסיף חוליה נוספת ברצף השטחים
הפתוחים ממערב למזרח, מפארק הבנים עד לפארק הגדורה ועד ל”בריכת המים” מזרחית לתכנית.
את המתחם יחבר גשר בין פארק הבנים לאגם הנופש מצידו המזרחי.
עיריית קריית ביאליק ורשות מקרקעי ישראל נמצאים בשלב משא ומתן מתקדם לגבי תכנון התשתיות ושיווק השכונה. במקביל תתחיל עיריית קריית ביאליק תכנון מפורט של מבנה העיריה והיכל התרבות שיוקמו במקום.

ראש העיר, אלי דוקורסקי: ” בכוונת העירייה לקדמם במהירות את התוכנית. עיר הצומחת בצעדי ענק כמו קריית ביאליק זקוקה למרכז מודרני, חדשני ומזמין שיאפשר שילוב שימושים של תעסוקה, מסחר, מגורים, פנאי ונופש לרווחת התושבים. גם משרדי העירייה זקוקים לחידוש ושדרוג על מנת לאפשר את מגוון השירותים לתושבים בנגישות ונוחות מרביים”.
הדמייה

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה