קריית ביאליק צועדת בצעדי ענק לקראת הפיכתה ל”עיר חכמה”

קריית ביאליק צועדת בצעדי ענק לקראת הפיכתה  ל”עיר חכמה”

עיריית קריית ביאליק תיתן מענה הוליסטי של חיבור המערכות העירוניות הקיימות ומערכות חדשות לפלטפורמה טכנולוגית חכמה אחת

קריית ביאליק עומדת להפוך ל”עיר חכמה”. בימים אלו החלה התקנת מערכת תקשורת על גופי התאורה, שהוחלפו לאחרונה ברחבי העיר. בכל גוף תאורה ישנו חיישן ייחודי שמשדר למערכת שו”ב (שליטה ובקרה) המותקנת במרכז מידע לתושב החדש. מערכת תקשורת, שליטה ובקרה מסופקת על ידי חברת סלקום בשיתוף חברת אוקטופוס תאפשר לנהל את העיר ביעילות מרבית וחסכון אנרגטי, לקבל תמונה כוללת בזמן אמת, לטפל ואף למנוע תקלות מבעוד מועד.

במוקד העירוני העיר תוצג על המפה הדיגיטלית, אשר תאפשר שליטה ובקרה על המתרחש בקריית ביאליק. כך יהיה ניתן לעמעם את התאורה עד לרמה של טיפול בנורה בודדת, להחליט על שעות הערה, לזהות תקלות ולטפל בהן במהירות ויעילות.

המערכת מחוברת ושולטת במצלמות אבטחה המפוזרות במקומות המרכזיים בעיר, כגון צמתים סואנים, אזורי בילוי, פארקים וגינות ציבוריות, אזור תעשיה ועוד. המצלמות מחוברות למוקד “הרואה” את המתרחש בעיר 24/7 בכדי לתת מענה מיידי בעת הצורך. שירות נוסף המסופק על ידי סלקום הוא חיבור כל מבני הציבור בעיר לרבות מעונות יום, גני ילדים ובתי הספר למערכת לצורך הפעלת לחצני מצוקה בעת אירוע, הפעלת מערכות לזיהוי עשן ואש ומערכות אזעקה לצורך שמירת מבנים כנגד פריצות.
עיר חכמה 2

המערכת החדשה תוכננה והותאמה להרחבה בהמשך לניהול משק המים בעיר בכדי לייעל ולהוזיל את עלויות ההשקיה והוצאות המים של הרשות. המערכת אף יודעת לנהל את מערך איסוף האשפה. על פחי האשפה ברחבי העיר יותקנו חיישנים ייחודיים שישדרו למערכת בזמן אמת כאשר פח מלא ואף יודיעו על משקל האשפה בפח. פתרונות חדשניים אלה יאפשרו לנהגי משאיות איסוף האשפה להיות יעילים ולטפל בפחים המלאים בלבד ולא לפעול על פי מסלול קבוע מראש. רק בתחום האשפה המערכת תאפשר לעירייה לחסוך מיליוני שקלים.

המערכת אף הותאמה לשליטה בבקרת הרמזורים בעיר בכדי ליצור “גל ירוק” בשעות העומס בכדי לאפשר זרימת התנועה ולהוריד את העומסים. הנושא זה רלוונטי במיוחד לאור פיתוח השכונות החדשות בעיר.

המערכת מנתרת גם נתונים שונים של  איכות האוויר, באמצעות חיישנים שיפוזרו ברחבי העיר ובודקים את איכות האוויר, חריגות במדדי האוויר יועברו למוקד העירוני.

השירות כולל גם פתרונות בנושא החניה, שעם השנים הפך ליותר ויותר אקוטי. המערכת יודעת לנהל את מקומות החניה הפנויים  ותאפשר לתושבים לנווט לחניה הפנויה הקרובה ביותר באמצעות אפליקציה ייעודית.

מעבר לתפעול העיר, המערכת מספקת מענה גם לשעת חירום, והיא תתממשק למערכת של פיקוד העורף ותהווה עזר לכוחות הביטחון והצלה השונים.

עלות הכוללת של הפרויקט נאמדת בכ- 12 מיליון ₪ , כשאר אבן דרך ראשונה של הפרויקט תתחיל לפעול בחודש דצמבר, כאשר כל גופי התאורה בעיר יחוברו אליה.

הפרויקט מנוהל על ידי החברה הכלכלית, הזרוע הביצועית של עיריית קריית ביאליק.

יוני סבג, סמנכ”ל השיווק סלקום: “אנו שמחים להוביל יחד עם עיריית קריית ביאליק  את מהפכת הערים החכמות לרווחות התושבים”.

אלי דוקורסקי: “קריית ביאליק תהיה העיר הראשונה בצפון שתאפשר את מגוון השירותים, תחסוך כסף רב ותאפשר להפנות את המשאבים המתפנים לשיפור תשתיות בעיר, הגדלת ההשקעות במערכת החינוך והתרבות”.

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה