קריית ביאליק תאמץ יוזמה לקופסאות אוכל בריאות בבתי הספר

עיריית קריית ביאליק תספק קופסאות אוכל ידידותיות לסביבה לתלמידי בתי הספר היסודיים בעיר, בכך אימץ  ראש העיר אלי דוקורסקי את  יוזמת תלמידי בית ספר “פסגות” בעיר.

ראש העיר, אלי דוקורסקי, אירח בלשכתו את תלמידי קבוצת המנהיגות ״אורח חיים בריא״ מבית הספר “פסגות”, אשר ביקשו להציג בפניו את הפרויקט היזמי שלהם: קופסת אוכל בריאה לכל תלמיד.
התלמידים הציגו בפני ראש העיר את הפרויקט אותו הם מקדמים: קופסת פלסטיק לארוחת בוקר נטולת ביסיפינול, חומר החשוד כחומר מסרטן.
היזמים הצעירים ביקשו את תמיכתו של ראש העיר והעירייה בהנחלת הרגלי אכילה בריאים החל מגיל צעיר וזאת על ידי הכנת ארוחות בוקר מסודרות ובריאות בקופסאות פלסטיק שהן ידידותיות לסביבה ולבריאות האדם. בכך מקווים התלמידים לחנך את ילדי העיר לאמץ הרגלי אכילה בריאים תוך הקפדה יתרה על שימוש באריזה רב פעמית כתמיכה ב”חוק השקיות”.
****
עוד הציגו התלמידים בפני ראש העיר את הדרכים להפצת המידע וההרגלים ע”י כניסה לכיתות הלימוד, הקמת סיירת בריאות, מכירת מוצרי בריאות במזנון בית הספר וחלוקת קופסאות אוכל לתלמידי כיתות א בבית הספר.

התלמידים הציגו את נתוני סקירת השוק שערכו בנוגע למגוון הקופסאות העשויות להתאים לארוחות ואת יתרונותיהם. הם אף הפתיעו את דוקורסקי והעניקו לו קופסה לדוגמא עם ארוחת בוקר בריאה ומזינה.
****
ראש העיר, אלי דוקורסקי, הנחה את מנהל אגף החינוך עמי ראובן לזמן את היזמים הצעירים למפגש הקרוב עם מנהלי בתי הספר וגם לפורום מנהלי האגפים והמחלקות בעירייה בכדי שיציגו את יוזמתם המבורכת.
דוקורסקי ציין כי המפגש עם תלמידים אכפתיים הדואגים לעתיד האנושות הוא אחד הרגעים המהנים שלו כראש עיר: ” לאור הפרסומים האחרונים על השמנת יתר בקרב ילדים בישראל, אני רואה חשיבות רבה בהובלת שינוי בהרגלי התזונה של ילדינו, להחילם אף על עצמי ואנו כעירייה מוכנים להירתם לעניין.
אני מאמין שתלמידי העיר חייבים לעבור את השינוי כתהליך רציני בכדי שיתפוס תאוצה. ככל שנקדים וננחיל הרגלי אכילה נכונים בקרב ילדים מגיל צעיר, כך הצלחתנו תגבר”.
דוקורסקי הודה לתלמידים: “אני גאה בכם על הרעיון ועל דרך הצגתו “.

אלי
 בתמונה: יזמי הפרויקט ,תלמידי בית הספר פסגות עם ראש העיר, אלי דוקורסקי

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה