קרית אתא ציינה את זכרם של נופלי ארגון הלח”י במעמד ח”כ ישראל כץ וראש העיר יעקב פרץ

קרית אתא ציינה את זכרם של נופלי ארגון הלח”י במעמד ח”כ ישראל כץ וראש העיר יעקב פרץ

 

תושבי קרית אתא התייחדו השבוע (יום א’) עם משפחת לוחמי הלח”י בטקס שנערך באנדרטת לח”י במעמד ח”כ ישראל כץ, ראש עיריית קרית אתא, יעקב פרץ, יו”ר העמותה להנצחת מורשת לח”י, יאיר שטרן , חברי מועצת העיר ומשפחת לוחמי לח”י.

הטקס התקיים לזכרם של לוחמי לח”י אשר נפלו בי”ט בסיוון תש”ו, בפעולה ובמאבק למען הקמת מדינת ישראל.
הטקס כלל הדלקת משואות ע”י לוחמי הלח”י לשעבר, תושבי העיר ובני משפחותיהם, קריאת יזכור עבור הנופלים והנחת זרים ע”י נציגי הממשלה, העירייה, משרד הביטחון, צה”ל, העמותה להנצחת מורשת לח”י ובני הנוער.

ראש העיר, יעקב פרץ בירך את משפחות הלוחמים ואמר בנאומו: “אנדרטה זו היא עדות דוממת לאשר אירע כאן. פעולה אשר הותירה חותם עז של נחישות והקרבה יהודית, במחיר חייהם של לוחמי הלח”י.
אנדרטה זו היא אות זיכרון לאנשי גבורה, לוחמות ולוחמים ששאיפתם היחידה היתה להקים בית לעם היהודי בארצו ובמולדתו. הם אלה שסללו את הדרך להקמת מדינת ישראל ונחישותם ועוז רוחם הם המגדלורים המאירים את דרכנו גם היום.”
טקס לחי 2

ח”כ ישראל כץ שיבח את עיריית קרית אתא על קיום הטקס מדי שנה במטרה להנחיל לדור הבא את המערכה לחירות ישראל. בנאומו אמר כי:” אירוע זה הינו אחד משרשרת הישגים מרשימים ומשמעותיים למען הנצחת מורשתם של לוחמי לח”י. מופת הגבורה ועוז הרוח של לוחמי חירות ישראל, הם אבני היסוד של מדינת ישראל וחובתנו המוסרית היא לזכור את פועלם, למעננו ולמען הדורות הבאים.”

 

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה