ק. אתא-תלמידי רוגוזין ישגרו ננו לוויין לחלל

תלמידי רוגוזין ישגרו ננו לוויין לחלל

השבוע הגיעו ללשכת ראש העיר יעקב פרץ צוות תוכנית החלל הכולל את הצוות החינוכי בראשות המנכלית ברוריה הספל, מהנדסים ומורי הפרויקט והתלמידים להציג לראש העיר את התוכנית ומשמעותה ביצירת אקלים של פיתוח, חדשנות ומצוינות בחטיבה העליונה.

החטיבה העליונה “רוגוזין” נבחרה מתוך מספר רב של בתי ספר להשתתף בתכנית חקר החלל של משרד המדע והטכנולוגיה בשיתוף עם סוכנות החלל הישראלית. במסגרת התכנית יחקרו התלמידים את תחום החלל כולל בניית מערכת בקרה של ננו-לוויין באמצעות מעבדה שמאפשרת ללוויין לרחף באוויר. בנוסף, יבנו התלמידים בשיתוף עם מהנדסים ואנשי מקצוע ננו-לוויין מתחילתו ועד סופו כולל תיחזוקו וניתוח הנתונים המדעיים. בהמשך צפויה סוכנות החלל לשגר את הלוויין לחלל בשיתוף תלמידי התכנית.

????????????????????????????????????

????????????????????????????????????

 

בתוכנית שותפים מהנדסים, יזמי הייטק ומפתחים בתחום הלוויין מהתעשייה האווירית, רפאל , אינטל , ג’נרל אלקטריק ועוד ביניהם, אבי סולמון, אלכס זילברקלנג ומשה שחר המלווים את הפרויקט  בהתנדבות במטרה לעודד ולקדם את תחום המדע בקרב דור העתיד ולהבטיח שישראל תימצא בחזית המדעית והטכנולוגית בתחום החלל, תחום אשר חשיבותו רבה והידע בו הולך ומתפתח.

בחטיבה העליונה “רוגוזין” פועלים מספר תוכניות העשרה לתלמידים מצטיינים לרבות בתחומי המדעים. בעבר, התקבלו 2 תלמידי ביה”ס לייצג את ישראל בתחרות החלל הבינלאומית עם הצעתם לניסוי הבודק את השפעת כוח הכובד על רביית שמרים בחלל ולאחרונה זכו תלמידי החטיבה במקום הראשון בתחרות ארצית על המצאתם לבניית בית חכם לאנשים משותקים ובעלי מוגבלויות הנשלט ע”י תנועות העיניים והמצאת תוכנה של בינה מלאכותית לילדים.  

התוכנית מיועדת לכל תלמידי בית הספר מכיתות י’-יב’ המעוניינים לקחת בפרויקט ולאו דווקא למצטיינים בלבד. משתתפי התכנית מכיתות י”ב משמשים כמדרכים טכניים צעירים (מט”צ) עבור תלמידים מהשכבות הצעירות יותר.

לצורך הפרויקט נבנתה בכניסה לבית הספר מעבדה ייעודית שתשמש את משתתפי התכנית ותהווה חלון ראווה למדיניות המצויינות ולחדשנות שהחטיבה מובילה.  

יעקב פרץ, ראש עיריית קרית אתא:” ביה”ס רוגוזין בקרית אתא הינו מופת להטמעת המצוינות החינוכית. התלמידים המשתתפים בתכנית החלל הינם מקור גאווה לעיר קריית אתא ולמדינת ישראל כאחד ואין לי ספק כי זהו דור המדענים הבא של מדינת ישראל.”

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה