ק. מוצקין-מתייחדים עם נספי צוללת דקר

זוכרים את דקר: תלמידי ביה”ס בן גוריון בקריית מוצקין וחיילי קורס צוללן התייחדו עם זכר 69 הנספים בטביעת הצוללת   

תלמידי בית הספר היסודי בן גוריון בקריית מוצקין התייחדו ביום שישי בבוקר עם זכרם של 69 אנשי הצוות שנספו לפני 50 שנה בטביעתה של הצוללת אח”י דקר. בית הספר שוכן ברחוב דקר ומכאן נולדה המסורת.

בטקס באולם ביה”ס הציגו תלמידי כיתה ה’1 ומקהלת בית הספר מסכת מרגשת המשלבת קטעי שירה וריקוד על השתלשלות האירועים מאז יציאתה של הצוללת דקר לים ועד לטביעתה הטרגית.
טקס בבן גוריון ל

המנהלת קרן דדיה אמרה בטקס כי “בית הספר בן גוריון הוקם ברחוב דקר ובכך נקשרה מציאות חיינו בסיפורן הטרגי של הצוללת ושל המשפחות. צוללני הדקר הם אלו שאין להם מצבה, שלא זכו לחזור, והים הוא המפריד בינינו לבינם. שישים ותשעה לוחמים שהתנדבו לשירות מאתגר, מסוכן ובודד, ולא שבו. 69 משפחות שנותרו באבלן ובחסרונן. חובתנו לזכור ולהזכיר, להכיר ולהוקיר”.

הגברת ציפי שחר, נציגת המשפחות השכולות, אמרה בטקס כי בתוך הקושי והעצב הגדול היה על המשפחות לבחור בעשיית הטוב ובהשפעה על הסביבה. היא קראה מתוך שירו של יחיאל אמיתי “שישים ותשעה” וריגשה את הנוכחים.

הטקס נערך במעמד סגן מפקד בית ספר צוללן של חיל הים, שהינו יליד קריית מוצקין ובוגר בית הספר בן גוריון, שני מפקדים ותשעה חניכים בקורס.

בסיום הטקס שוחחו החיילים עם תלמידי כיתות ו’ ויצאו יחד להניח זר באנדרטה בכיכר הצוללת דקר שבקריית מוצקין.

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה