שכונה נולדה-נחנכה הכרזת שכונת אפק החדשה

דוקורסקי הכריז על השכונה החדשה: אפקה – הצפון החדש של הקריות

במעמד מאות רוכשי הדירות החדשים הונחה אבן הפינה של בית הספר היסודי ו-8 גני הילדים שיוקמו בשכונה
עיריית קריית ביאליק מעבירה הילוך: החלה בנייתם של מבני הציבור בשכונה.

במעמד ראש העיר, אלי דוקורסקי, נציגי החברה הכלכלית קריית ביאליק, הנהלת העירייה, תושבי העיר, רוכשי הדירות והרוכשים הפוטנציאליים, הונחה היום (יום רביעי, 13.6.2018) אבן הפינה להקמת בית ספר יסודי, 8 גני ילדיםו-3 מעונות יום בשכונה החדשה הנבנית כעת בקריית ביאליק.

דוקורסקי בירך על האפשרות לממש את חזון הרחבת העיר במתן פתרונות לאלפי צעירים ומשפרי דיור המבקשים לבנות את ביתם בעיר איכותית המעניקה רמת שירותים מוניציפליים גבוהה וחינוך מעולה שעל פי השקעות פר תלמיד מציבות אותה במקום הראשון בארץ בין העיריות. דוקורסקי:” אנו פועלים במרץ כדי שרוכשי הדירות הראשונים שיאכלסו את אפקה ייהנו ממוסדות חינוך בסמוך לבתיהם”.

בפתיחת האירוע הכריז דוקורסקי על שמה של השכונה: שכונת אפקה- הצפון החדש של הקריות. מדובר בשכונת מגורים המוקמת בימים אלו בקריית ביאליק במסגרת הסכם הגג ונבנית משני צדי כביש עוקף קריות, כביש 22. השכונה מוקמת על קרקעות המדינה בסמוך לשמורת הטבע עין אפק, כך שהיא מאפשרת את השילוב הנדיר בין טבע ועיר. כיום ניתן לראות בשטח את העגורנים של 4 החברות הגדולות שזכו בקרקעות והחלו בשיווק הדירות: גיא ודורון לוי, סלע בינוי, שיכון ובינוי נדל”ן ואפריקה ישראל מגורים .
שכונת אפק

עיריית קריית ביאליק באמצעות החברה הכלכלית מקדמת את הקמתם של מבני הציבור וביניהם מבני חינוך בכדי לאפשר לתושבים החדשים שיאכלסו את השכונה לקבל את כל השירותים קרוב לביתם. בתכנון בית הספר השתמש האדריכל אביגדור יעקובי בגישה “ירוקה” בכדי לקרב את הילדים הצעירים לאדמה ולטבע. כך הושקעה מחשבה רבה בריבוי החצרות וכיתות לימוד חיצוניות מקורות שיוכלו לשמש ללימודי חוץ. כל שכבה בבית הספר קיבלה חצר משלה מבלי שתהיה הפרדה מגודרת בין השכבות, כל זאת בכדי ליצור אינטימיות, הגנה מרבית ותחושה של בית ומשפחה.

מבנה בית הספר יהיה מבנה דו קומתי הכולל חדרי לימוד, מעבדות ללימודי מדע וטכנולוגיה, כיתות ייעודיות לחינוך מיוחד, ספריה רחבת ידיים וחדרים לעבודה פרטנית. בנוסף לכך, יוקם אולם ספורט שישמש את בית הספר בשעות הבוקר ויפתח לקהל הרחב עבור חוגים ופעילויות בשעות הערב.

דוקורסקי:” אנו מניחים את אבן הפינה של מרכז החינוך אשר יכלול בית ספר יסודי, 8 גני ילדים ו-3 מעונות יום. בבית הספר החדש יהיו 24 כיתות לימוד והוא יפתח בספטמבר 2019 בכדי לקבל את ילדי שכונת אפקה החדשים”.

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה