תלמידי חט”ב דפנה זכו בפרס הצטיינות בתחרות הארצית “גם אני יכול”

תלמידי חט”ב דפנה זכו בפרס הצטיינות בתחרות הארצית “גם אני יכול”

חרף קשיי הלמידה בתקופת הקורונה, קבוצת תלמידים מפתחי מוצר לרווחת אנשים עם מוגבלויות מחטיבת הביניים “דפנה” בקריית ביאליק זכתה בתחרות הארצית  במסגרת מיזם “גם אני יכול”.

עבודתם הוכרה כעבודה המצטיינת בתחרות ותוצג ביריד הארצי למדע וטכנולוגיה.
בקבוצה השתתפו התלמידים ארוין ציבולבסקי, עומר דגן, ירין דנטס ואלכסנדר אולייבסקי (תלמיד בכיתת תקשורת), בהובלת המלווה ממתנדבי רפאל בקהילה למען צרכים מיוחדים אריה לוי, המורה לימור נהרי-שובל ומנהלת אשכול הפיס חגית פלח.
את התהליך ליוו מתנדבי נגישות ישראל צפון-נ.י.צ. בראשותה של ד”ר רויטל שורץ-סברסקי, אשר ליוו את הפרויקט בחשיפה ובהיכרות אנשים עם מוגבלות וצרכיהם וכן בהכנה לקראת התחרות הארצית.

המוצר אשר פתחו חברי הקבוצה הינו מתאם לאופני ישיבה, אשר מחבר בין משענת הגב ומשענת הראש והצוואר עבור נפגעי שיתוק מוחין.
רוכבי אופניים, אשר לקו בשיתוק מוחין, אינם פעילים במהלך רכיבת האופניים והמלווים משתמשים בגלגילונים או באביזר דמוי מריצה על מנת להרכיב אותם.
הם אינם פעילים משום שגופם זז באופן בלתי נשלט וראשם אינו יציב במהלך הרכיבה עקב חולשת שרירים או ספסטיות – התכווצות יתר של שרירי הגוף.
IMG-20210429-WA0010
באופני ישיבה קיימת תמיכה למותניים ולגב ונדרש פתרון לתמיכת הצוואר והראש על  על מנת שאדם החולה בשיתוק מוחין יוכל לרכב עליהם בעצמאות מלאה. חברי הקבוצה מצאו כי ישנם פתרונות לתמיכת הראש והצוואר, אך לא קיים מתאם אשר באמצעותו ניתן לחבר בין משענת הראש למשענת הגב ואת הצורך הזה הם השלימו בפיתוחם.

ראש העיר , אלי דוקורסקי: ” נוער נפלא, מוכשר וערכי גודל צומח בעירנו. אני גאה בכם ומודה לצוות החינוכי שמוביל אותכם להישגים המרשימים”.

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה