איגוד ערים התקפל וקריית ביאליק תשאר חברה באיגוד ערים לאיכות הסביבה

איגוד ערים התקפל וקריית ביאליק תשאר חברה באיגוד ערים לאיכות הסביבה

14914711_10208629090579636_1872120106_n

 

 

 

 

 

 

 

 

איגוד ערים להגנת הסביבה מפרץ חיפה יגביר את השקיפות לציבור ויקים יחידת אכיפה סביבתית.  בעקבות כך תבטל עיריית קריית ביאליק החלטתה לעזוב את האיגוד

ראש עיריית קריית ביאליק, אלי דוקורסקי, סיכם בפגישתו עם היו”ר החדש של איגוד ערים להגנת הסביבה מפרץ חיפה עו”ד רשף חן ומנכ”ל האיגוד ד”ר עופר דרסלר להקים יחידה סביבתית לאכיפת עבירות על חוקים סביבתיים וכן להגביר את השקיפות לציבור וקיום דיונים בשיתוף נציגי ציבור בישיבות המועצה.
בעקבות כך, עיריית קריית ביאליק תבטל את ההחלטה לעזוב את איגוד ערים להגנת הסביבה אזור מפרץ חיפה.
****
לפני כשבועיים התקיימה פגישה מקצועית בין הצדדים, בה דוקורסקי מתח ביקורת על אופן פעולתו של האיגוד. בדיון המקצועי שנערך, סוכם בין היתר, כי האיגוד יפעל להגברת שקיפות המידע וביאורו לציבור הרחב, ישיבות מועצת האיגוד יתקיימו בכל פעם ביישוב אחר ויהיו פתוחות לציבור על מנת להגביר את שיתוף הציבור. בפגישה סוכם כי האיגוד יפעל יחד עם העירייה מול המשרד להגנת הסביבה להקמת תחנת ניטור באזור התעשייה בקריית ביאליק, וכן יפעלו במשותף להקמת יחידת אכיפה סביבתית.

****
עו”ד רשף חן בירך על החלטת העירייה להישאר באיגוד ואמר: “בפגישתנו הידידותית סקרתי בפני ראש העיר את התכניות העתידיות לרבות יצירת שקיפות מלאה עבור הציבור והארגונים הסביבתיים. אני מצפה לשיתוף פעולה פורה ואינטנסיבי עם העיר ושאר רשויות החברות באיגוד”.
****
ראש העיר, אלי דוקורסקי: “אני שמח כי איגוד ערים להגנת הסביבה התחייב לקדם את נושא השקיפות ושיתוף הציבור, יקים יחידה לאכיפת חוקי הסביבה במפרץ חיפה וברשויות המקומיות החברות באיגוד ויסייע לנו להוסיף תחנת ניטור נוספת באזור התעשייה בצפונה של קריית ביאליק. מבחינתי האיגוד יבחן ביישום ההבנות ובתרומתו לצמצום זיהום האוויר במפרץ חיפה.”
****
ד"ר עופר דרסלר (צילום מתוך אתר איגוד ערים סביבה)
ד”ר עופר דרסלר: “קיימת חשיבות גדולה לסינרגיה בין ראש רשות לאיגוד ערים. מטרתנו היא לפעול יחד למען התושבים ורק על ידי שיתוף פעולה נוכל להצעיד את המפרץ קדימה ולשמור עליו”.
****
נוסף לפגישות שהתקיימו החודש עם ראשי הרשויות השייכים לאיגוד,  יו”ר האיגוד החל עם כניסתו לתפקיד להיפגש עם נציגי ארגוני סביבה מובילים, במטרה ליצור שיח אמיתי ולדון בבעיות בנושא איכות סביבה במפרץ חיפה.

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה