אלפי מקומות תעסוקה צפויים לקום בביאליק

איזור תעשיה ביאליק

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה אישרה הרחבת אזור התעשייה של קריית ביאליק
 אלפי מקומות תעסוקה חדשים יתווספו לאזור התעשייה שיורחב ב-245 דונם.
הועדה המחוזית לתכנון ובניה אישרה את תוכנית ההרחבה של אזור התעשייה ב-245 דונם. קריית ביאליק צפויה להכפיל את אוכלוסייתה בשנים הקרובות ופרנסי העיר הבינו מבעוד מועד שהתושבים החדשים יזדקקו למקומות תעסוקה רבים, לכן דאגו לקדם את התוכנית לפיתוח אזה”ת והפיכתו לפארק תעשייה ומסחר אזורי. התוכנית שאושרה ע”י הועדה המחוזית קובעת את הרחבת אזה”ת מזרחה עד לתוואי כביש 22, כביש עוקף קריות, אשר יאפשר נגישות מרבית לאזור. לצורך כך ייבנו מחלפים חדשים: מחלף ח”ן בדרום ומחלף כרי נעמן בצפון.
****
אזה”ת הישן המתאפיין ברובו בתעשייה מסורתית מתפרש על שטח של כ-600 דונם,  מתוכם 290 מ”ר בנויים שפועלים בו למעלה מ-1000 בתי עסק בהם מועסקים מעל 5000 עובדים. כאמור, לאחר אישור התוכנית יורחב אזה”ת בכ- 245 דונם נוספים ויציע שטחי מסחר ותעשייה, כאשר תכסית השטח המיועד לבינוי יהווה כ-50%.
לאורך פארק התעשייה מתוכננים אלפי מקומות חניה לנוחות העובדים והמבקרים. בנוסף, מתוכנן להיבנות ציר תנועה אורכי ראשי אשר יחובר למחלף ח”ן מדרום ומחלף כרי נעמן מצפון.
בכדי לקדם את הקמת אזה”ת יהיה צורך בשינוי ייעוד הקרקע מאזור חקלאי לקרקע המיועדת להקמת מבני תעשייה, תעסוקה, שירותים ומסחר, בנייני ציבור וחניונים.
****
באזה”ת החדש יושם דגש על נושא איכות הסביבה, כך שלא יותרו שימושים בעלי סיכון לזיהום או מטרד סביבתי גבוה. כל מערכת התשתיות כולל חשמל, מים וביוב, טלפון, גז, טלוויזיה וכבלים תהיינה תת קרקעיות.
באזה”ת החדש תינתן תשומת לב גם לגגות המבנים אשר יעוצבו כחזית נוספת על מנת להסתיר את המתקנים הטכניים הממוקמים על גבם. בנוסף לדאגה לחזית המבנים, תינתן התניה למתן היתר בניה למשרדים שידרשו לעמוד בתקן בניה ירוקה 5281 בדרגת כוכב אחד לפחות.
****
ראש העיר קריית ביאליק, אלי דוקורסקי, הודה לוועדה המחוזית על ההחלטה וציין כי יישום התוכנית יאפשר תוספת אלפי מקומות תעסוקה לעיר קריית ביאליק ולאזור כולו: ” קריית ביאליק הולכת להיות הדבר החם הבא בתחום הנדל”ן. אטרקטיביות העיר בולטת כבר עכשיו לאור בקושי הדיור הגוברים. לצד בניית אלפי יחידות דיור חדשות יש צורך ביצירת מקומות תעסוקה שיהוו את העורף הכלכלי של העיר, ישמרו על איתנותה בכדי שנוכל להמשיך ולהעניק לתושבינו את השירותים המוניציפליים האיכותיים ביותר”.

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה