ביאליק-גרמניה מקיימים פרוייקט חילופי נוער

ביאליק-גרמניה מקיימים פרוייקט חילופי נוער

בעקבות פרויקט חלופי הנוער בין קריית ביאליק לעיר היידלברג בגרמניה, זכו עבודות גמר של התלמידים בתחרות הארצית בגרמניה במקומות הראשונים

ראש העיר, אלי דוקורסקי, שיגר מכתב הוקרה לתלמידים הזוכים, בו הביע את הערכתו העמוקה

עריית קריית ביאליק מקיימת קשר הדוק עם בית הספר מהיידלברג, גרמניה, הנושא את שמה של אליזבט וון טאדן, מנהלת ומייסדת בית הספר, שנרצחה ע”י הנאצים. בית הספר ממשיך את דרכה ודוגל בפלורליזם וליברליות, גיוון דעות ואמונות. מדי שנה מגיעים תלמידים מגרמניה לקריית ביאליק, מתארחים במשפחות בני הנוער הישראלים ומסיירים יחד איתם ברחבי הארץ. כמו כן, משתתפים האורחים בטקס יום הזיכרון לשוIMG-20190321-WA0016אה ולגבורה, מבקרים ב”יד ושם”, נפגשים עם ניצולי השואה ומקיימים שיח בנושא עם מארחיהם.

במהלך השנה, לקראת ביקורם בישראל, לומדת הקבוצה הגרמנית בקורס ייחודי על הנושאים הקשורים בישראל וביהדות. בסיום הפרויקט מגישים התלמידים הגרמנים את עבודת הגמר בנושא בו החליטו להתמקד בהמשך לביקורם בישראל.

הפרויקט המשותף האחרון בו השתתפו בני הנוער נהיידלברג ומקריית ביאליק, נסוב סביב הנושא גזענות, הדרה ואנטישמיות ששמו “DON’T FORGET SHOW RESPET” .

שני בני הנוער הגרמנים שהשתתפו בפרויקט בשנה האחרונה זכו במקומות הראשונים בתחרות  הארצית שהתקיימה בגרמניה בה הציגו את הפרויקט המשותף עם קריית ביאליק.

ראש העיר, אלי דוקורסקי, שיגר מכתבי הוקרה למנהל בית הספר דר” מרטין דופ והתלמידים המצטיינים בו הביע את הערכתו הרבה: “אני גאה בהישגיכם ומשוכנע שבאמצעות מפגשים בין בני הנוער, נבנה עתיד משותף טוב יותר, מבלי לשכוח את העבר”.

דוקורסקי ציין כי השנה המשלחת הגרמנית תשתתף בטקס יום הזיכרון לחללי צה”ל ומערכות ישראל בקרית ביאליק יחד עם בני הנוער של הקריה ותניח זר לזכרם של הנופלים.

בחודש יולי תצא משלחת גומלין של בני הנוער מקריית ביאליק להיידלברג, גרמניה.

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה