ביאליק: הועדה המחוזית לתכנון ובנייה דחתה הקמת בניין בן 7 קומות ברחוב זינגר

ביאליק: הועדה המחוזית לתכנון ובנייה דחתה הקמת בניין בן 7 קומות ברחוב זינגר

דוקורסקי: “לא נאפשר בנייה לגובה באזור בעל צביון מגורים נמוך ופגיעה באיכות חיי התושבים כתוצאה מתאוות בצע של הקבלנים”

הועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה דחתה בישיבתה האחרונה את הבקשה להקמת בניין בן 7 קומות ברחוב זינגר במקום בית של קומה אחת בלבד.

מדובר בבית הנמצא על מגרש של 650 מ”ר ובעל דירה אחת. הקבלן בבקשתו הציע להרוס את הבניין הישן ולהקים במקומו מבנה בן 7 קומות עם 11 יחידות דיור.

בדיון התנגד ראש העיר קריית ביאליק אלי דוקורסקי לתוכנית המוצעת וציין כי מדובר באזור בו רוב בתי המגורים הם נמוכי קומה והקבלן בבקשתו מבקש להגדיל את היקף שטחי הבנייה בכ- 400% : “היקף שטחי הבנייה המבוקש ייצור עומס גדול על התשתיות באזור וישנה את צביון הרחוב”. דוקורסקי ביקש לשמור על אופי הבינוי הקיים על פי התוכנית המאושרת וציין כי הבניין בעל 7 קומות אינו מתאים לסביבה וישנה באופן ניכר את הרחוב: “התוכנית המוצעת פוגעת במרקם העירוני באופן קיצוני ומכבידה על התשתיות אשר אינן מסוגלות להכיל כמות יחידות הדיור המוצעות”
20201102_085125

דוקורסקי הדגיש כי קריית ביאליק נמצאת בין הערים המובילות בתחום ההתחדשות העירונית בנוסף לבנייה המסיבית בשכונות החדשות, לכן בסמכות העירייה לקבוע את סדרי העדיפויות והאזורים בהם תתקיים ההתחדשות והאזורים בהם יישמר הצביון הקיים. לדבריו של דוקורסקי תהליכי ההתחדשות חייבים להיות חלק מתוכנית המתאר העירונית שתבנה תוך שיתוף הציבור.

לאור האמור החליטה הועדה לדחות את התוכנית  תוך ציון כי התוכנית המוצעת על ידי היזם חורגת באופן משמעותי מהסביבה הקיימת ואינה מעניקה ערך מוסף לסביבה.

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה