ביקור אולימפי בלשכת ראש העיר פרץ בקריית אתא

ביקור אולימפי בלשכת ראש העיר פרץ בקריית אתא

 

עמי דדאון, האלוף הפראלימפי שזכה בשתי מדליות זהב ומדליית כסף ושבר שיא עולמי באולימפיידת טוקיו הגיע לביקור בלשכת ראש העיר יעקב פרץ

עמי דדאון, האלוף הפראלימפי שהביא כבוד בזכייתו לקרית אתא ולמדינת ישראל באולימפיאדת טוקיו הגיע ללשכת ראש העיר יעקב פרץ להציג לו את 3 המדליות בהן זכה: 2 מדליות זהב ומדליית כסף. 

ראש העיר יעקב פרץ אשר בירך את דדאון על זכייתו והעניק לו שי צנוע אמר כי עמי מהווה מקור גאווה לעיר ולמדינה ומשמש השראה לתלמידים רבים בעיר. לדבריו:  ” עמי הוכיח פעם נוספת עד כמה רק השמיים הם הגבול ואין מגבלה העומדת בפני הרצון. זהו ניצחון הרוח על הקושי.”

 עמי הוא שחיין פראלימפי ישראלי המתחרה בדרגות נכות S4, אלוף פאראלימפי (אולימפיאדת טוקיו), במשחים ל-50 מטר חופשי ול-200 מטר חופשי וסגן אלוף פאראלימפי (אולימפיאדת טוקיו) במשחה ל-150 מטר מעורב אישי. נוסף לכך, הוא שיאן העולם במשחה ל-100 מטר חופשי ובמשחה ל-200 מטר חופשי.
עמי דדאון

דדאון נולד כפג עם שיתוק מוחין ונכות בארבע גפיו. הוא מתאמן בנבחרת השחייה של איל”ן חיפה בהדרכתו של המאמן יעקב ביננסון, ומאז זכה בשלל תארים. הוא שיאן העולם במשחים ל-100 מ’ חופשי ול-200 מ’ חופשי בקטגוריה שלו. זכה במדליות כסף וארד באליפות העולם שהתקיימה בלונדון ב-2019 במשחים ל-150 מ’ מעורב אישי וב-200 מ’ חופשי. בנוסף, גרף מדליות זהב וכסף באליפות אירופה.

עמי החל לשחות כדי לשקם את עצמו ולמנוע מן השרירים שלו להתנוון. לדבריו:” בהתחלה הגעתי ל’אילן’ כפרויקט שיקומי ואז המשכתי בשחייה בתור תחביב. לאט לאט התקדמתי, התחלתי להתחרות ואהבתי את זה, אז המשכתי עד שהגעתי לנבחרת הצעירה ומשם לבוגרת”.

החלום של עמי הוא להתגייס כמתנדב לצבא, והוא צפוי להתגייס בקרוב לחיל האוויר קרוב לאיל”ן כדי שיוכל להמשיך לשחות ולהתאמן. 

 

בצילום: ראש העיר יעקב פרץ, עמי דדאון, יפה דדאון (אימו), עו”ד אלי ניר (חבר מועצת העיר)  והרב שמעון בן יצחק.

 

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה