גאווה-קריית ביאליק זכתה במקום ה-9 “במדד העירוני הגאה”

גאווה-קריית ביאליק זכתה במקום ה-9 “במדד העירוני הגאה”

נשיא המדינה ראובין (רובי) ריבלין קיבל לידיו לראשונה את דו”ח “המדד העירוני הגאה” שבחן את המענים והשירותים ברשויות המקומיות עבור הקהילה הגאה

עיריית קריית ביאליק נמנית עם 9 ערים בעלות דירוג חיובי לפי יחסן לקהילה הלהט”בית. ראש העיר אלי דוקורסקי הוזמן לבית הנשיא לחשיפת המדד

 

לרגיל פתיחת חודש הגאווה, האגודה למען הלהט”ב הגישה היום (ראשון) לראשונה לנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין את “המדד העירוני הגאה”, אשר בדק המענים והשירותים ב-29 רשויות מקומיות בישראל עבור הקהילה הגאה בשנת 2019.

קריית ביאליק זכתה במקום ה 9 במדד והיא העיר היחידה שלא נמית עם פורום ה – 15 , המאגד את 15 הערים הגדולות בישראל. הערים נבדקו בהתאם ליחסן החיובי לקהילה הגאה.

מנתוני המדד עולה כי עיריית קריית ביאליק משקיעה בתרבות, חינוך, רווחה, נראות וביטחון של הקהילה הלהט”בית. בין השאר פועלת בעיר תוכנית “מקום” של החברה למתנ”סים אשר מהווה פלטפורמה לגיבוש, תחושת שייכות ומקור מידע לתושבים. מידי שבוע מתקיים מפגש של הקהילה.

הדו”ח הגישה לנשיא יו״ר האגודה למען הלהט״ב בישראל, הילה פאר. במהלך הפגישה בה נכחו 6 ראשי רשויות שזכו מקומיות  הראשונים, הנשיא דן בחשיבות קידום מענים לקהילה הגאה ברשויות המקומיות וציין לשבח את הישגם הגבוה במדד העירוני המעיד על עשייתם המשמעותית לטובת שיפור רווחת תושביהם מקרב קהילת הלהט”ב.

ראש העיר אלי דוקורסקי  שהוזמן לבית הנשיא לחשיפת המדד ציין את חשיבות תפקודה של הרשות המקומית בקידום הקהילה: ” “אני רואה חשיבות רבה בשיח פתוח, פלורליסטי ומגוון אשר נותן מקום לכולם. בפניה שלי לבני נוער תושבי העיר העברתי מסר  חד משמעי המורה להם ללכת עם נטיות ליבם ללא חשש, ללא מורא.  בעירנו אנו מפעילים תוכניות חינוכיות מגוונות על מנת לחנך לסובלנות, סבלנות וקבלת כל אדם באשר הוא אדם “.

הערים המצטיינות הן תל אביב, ראשון לציון, גבעתיים, רמת גן, כפר סבא, באר שבע, חיפה, רמת השרון וקריית ביאליק.

“האנושות כולה צריכה להבין, צריכים להבין אזרחיות ואזרחי ישראל, חלילה מלהתייחס לנטייה כזו או אחרת כמחלה,” אמר הנשיא לאחר קבלת הדו”ח והוסיף עוד: “בכל דרך בה אדם שמח ויכול להיות שלם ויוצר הוא יכול להגיע להישגים בדיוק כמו כל אדם אחר. אנחנו לא יכולים לדבר בחברה כשלנו על טיפולי המרה לקהילה להט”בית. אי אפשר לאפשר זאת. אין כאן שום מחלה, ולכן אין שום צורך בטיפולים.”

 

MN1_2951

צילום: מארק ניימן

ראש העיר אלי דוקורסקי (ראשון מימין) עם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, יו״ר האגודה למען הלהט״ב בישראל, הילה פאר וראשי הרשויות 

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה