דוקורסקי חתם על אמנת “קחו אתכם את הזבל” ביחד עם תלמידי חט”ב דפנה

דוקורסקי חתם על אמנת “קחו אתכם את הזבל” ביחד עם תלמידי חט”ב דפנה

“קחו אתכם את הזבל” הוא מיזם שהוקם באוגוסט 2020 על ידי פרופ’ מיכל ציון, ראש המרכז להוראת המדעים באוניברסיטת בר-אילן, כדי לקדם מרחב ציבורי כגון שמורות טבע, חופי ים, גני שעשועים ,גנים ופארקים עירוניים נקיים מזבל.
מטרת המיזם היא להציע דרך פעולה שונה ואפקטיבית למלחמה בקטסטרופה הסביבתית המתרחשת במדינה ודרכים ליישומה.

המיזם אינו דוגל במבצעי ניקיון, הדורשים משאבים כספיים ואנושיים, שבסופו של דבר אינם מביאים לתוצאות הרצויות אלא מאמין שיש לפתח אחריות אישית וחברתית של כלל התושבים, שתמנע השלכת פסולת במרחב הציבורי ותעודד פעילות לשמירה על הסביבה.

לפני כחצי שנה ביוזמתו של ראש העיר אלי דוקורסקי קיבלה מועצת העיר קריית ביאליק החלטה האוסרת על השימוש בכלים חד פעמיים בפארקים ציבוריים בעיר.
תלמידי חט”ב אורט דפנה החליטו להתמקד ביוזמה זו  והחלו לקדם את המיזם הסביבתי החשוב. לצורך כך בשלב הראשון הם בצעו סקר צרכים על מנת להבין את סיבות השימוש בכלים חד פעמיים על ידי תושבי העיר.
ניתוח תוצאות הסקר יסייע לתלמידים לשנות את התנהגות הציבור בכל הקשור לשימוש בכלים חד פעמיים.

במפגש עם תלמידי חט”ב דפנה במעמד החתימה על האמנה , ציין דוקורסקי את חשיבותו של המיזם והודה לתלמידים ולעמותת “קחו אתכם את הזבל” המקדמת את המיזם:”  תוצאות הסקר יסייעו לעירייה להציע פתרונות מעשיים על מנת להקל על הציבור במעבר לכלים רב פעמיים במקומות הציבוריים בעיר.
בפארקים ציבוריים בנקודות הפיקניק בכוונת העירייה להציב את עמדות לשטיפת כלים”.

 20210506_114530

גולי אורטל עברי, ראשת תחום חינוך בעמותת “קחו אתכם את הזבל: “תודה לראש העיר קריית ביאליק, אלי דוקורסקי על החתימה על אמנת “קחו אתכם את הזבל”.

תחום איכות הסביבה מאתגר מאוד ביישוב שנמצא בסביבה “עוינת” לסביבה, אבל רבותיי בכל מה שקשור לרחבי העיר – המנדט נמצא בידיים שלכם! היבט אחד של מאבקים סביבתיים זה מול חברות ענק חזקות מאוד וזה מאבק קשה וארוך שקשה מאוד לנצח בו.
אנחנו בעמותת “קחו אתכם את הזבל” מטפלים בבעיה הגדולה של זבל במרחב הציבורי ולכך יש פתרון מאוד פשוט שנמצא בשליטתכם – זה בידיים שלכם ובכוח שלכם להצטרף לשינוי תופעת הזבל במרחב הציבורי העירוני והכפרי.
קודם כל – הדרך החשובה ביותר היא באמצעות חינוך – צריך לקיים מערכי שיעור בגני-הילדים ובבתי-הספר ולהסביר לצעירות ולצעירים שלא משאירים זבל בשמורות הטבע ובכלל במרחב הציבורי והם יהדהדו הלאה את המסר.
זאת זרוע אחת לשינוי. הזרוע השנייה היא אכיפה – זה לא פופולארי ופוליטיקאים לא אוהבים להשתמש בכלי הזה, אך זה הוכח כאפקטיבי וראינו זאת עם מסכות הקורונה.
אנחנו מבקשים להפעיל הסברה ואכיפה מאסיבית וכך נשמור על סביבה נקיה ובריאה. המסר העיקרי והחשוב הוא של פיתוח אחריות לניהול הפסולת האישית”.

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה