דוקורסקי מברך על החלטת בית המשפט בעניין האמוניה

דוקורסקי מברך על החלטת בית המשפט בעניין האמוניה

%d7%93%d7%95%d7%a7

ראש העיר קריית ביאליק , אלי דוקורסקי, בירך על ההחלטה ההיסטורית של בית משפט השלום בחיפה שהורה על סגירה מוחלטת של מיכל אמוניה וריקונו תוך 10 ימים.
****
דוקורסקי: “החלטת בית המשפט מעוררת התרגשות ושמחה רבה באזורינו, שאני שומע מהתושבים וגם מעמיתיי, ראשי רשויות. הים בפעם הראשונה אנו מרגישים שנורתה יריית הפתיחה להנעת התהליך להוצאת מיכל האמוניה ממפרץ חיפה. גם הכרזתו של השר להגנת הסביבה אלקין שאין בכוונתו לחדש את היתר הרעלים תוביל להוצאת המיכל ממפרץ חיפה.
מיכל האמוניה אינו משרת שום מטרה חיונית. מתוך דו”ח המומחים, אותו הרבתה השופטת ג’אדה בסול לצטט עולה, כי רק 3 אחוז מתצרוכת האמוניה משרתים את המשק הישראלי, 97 אחוז משמשים ליצוא כדשן כימי.  מיכל האמוניה מסכן באופן משמעותי את חצי מיליון תושבי חיפה והקריות.
****

דוקורסקי הוסיף כי “הוצאת המיכל לא תפגע במפעל חיפה כימיקליים כי זה לא העיסוק העיקרי שלו. ישנה החלטת הממשלה להעביר את מיכל האמוניה לנגב. כולי תקווה שהנהלת המפעל לא תשתמש בעובדיה ככלי משחק ליצירת רווחים פוליטיים. אנו מעריכים את העובדים, אך מחבקים את תושבינו שיום-יום, שעה –שעה חשופים לסכנות המיכל”
דוקורסקי ציין כי המאבק הבא שלו הוא החרפת האכיפה על המפעלים האחרים באזור שאינם עובדים על פי תקני המשרד להגנת הסביבה:” אנו נפעל להחמרת הענישה של המפעלים המזהמים. אני מאמין כי היום זהו יום היסטורי בו ניתנה זריקת עידוד משמעותית להנעת התהליך לשמירה על איכות הסביבה באזורינו”.

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה