החלה חלוקה של 950 מחשבים לתלמידי קרית אתא שאין באפשרותם ללמוד מרחוק באופן דיגיטלי בתקופת הקורונה

החלה חלוקה של 950 מחשבים לתלמידי קרית אתא שאין באפשרותם ללמוד מרחוק באופן דיגיטלי בתקופת הקורונה

 

שר החינוך יואב גלנט בביקור בחטיבה העליונה רוגזין:” מחשב לכל ילד, בעידן הקורונה ובכלל, הוא תנאי בסיסי להצלחה”

ראש העיר יעקב פרץ:” חלוקת המחשבים היא תולדה של קריאת המפה והבנה של המציאות החינוכית והחברתית.”

במסגרת התכנית הלאומית “כיתה דיגיטלית” של משרד החינוך הגיע הבוקר שר החינוך יואב גלנט לביקור בחטיבה העליונה רוגוזין בקרית אתא לטקס חלוקת מחשבים לתלמידי העיר.

התכנית החדשה הופכת את מערכת החינוך לדיגיטלית וחדשנית, ובד בבד נותנת מענה רחב לפערים החברתיים שחשפה הקורונה.

במסגרת הפרוייקט יחולקו 950 מחשבים לתלמידי העיר שאין ידם משגת לרכוש מחשב. מספר המחשבים שחולקו מבוסס על מיפוי מוקדם שערכו מנהלי בתי הספר בעיר ובהתאם למדד הטיפוח של כל בית ספר, כאשר בחטיבה העליונה רוגוזין חולקו 164 מחשבים הכוללים גם מודם וחיבור רשת. 

אמצעי הקצה יחולקו לבתי הספר ויהיו חלק מהרכוש הבית ספרי, במתכונת “ספריית השאלה בית ספרית”, ויהיו זמינים לתלמידים בשגרה ובחירום. בית הספר ישתמש באמצעי הקצה הן בשגרה ללמידה מתוקשבת בבית הספר והן ללמידה מרחוק מהבית זאת כדי שהתלמידים ישתלבו בלמידה מרחוק במטרה לצמצם פערים דיגיטליים.

ראש העיר יעקב פרץ הודה לשר גלנט על העמידה בחזית מערך החינוך הלאומי ועל ההובלה של המבצע להענקת כלי לימוד חשובים לתלמידי ישראל. לדבריו:” כל החלטה חינוכית שהתקבלה בממשלה ובקבינט יושמה באופן מיידי בקרית אתא. פתחנו את מסגרות החינוך המאושרות, תוך שמירה על קבוצות הלימוד בבתי הספר ובצהרונים ואנו נכונים להפעיל כל יוזמה חינוכית שתאושר. העובדה שאנו מתחילים לחלק 950  מחשבים מתקדמים בקרית אתא היא תולדה של קריאת המפה והבנה של המציאות החינוכית והחברתית.”
חלוקת מחשבים- שר החינוך

שר החינוך, יואב גלנט: ״ קרית אתא מתפתחת בכל התחומים, ובהם מערכת חינוך שמגיעה להישגים רבים. הצלחה זו מגיעה בזכות מורים מסורים, מנהלים איכותיים והנהגה עירונית מחויבת, בראשותו של חברי ושותפי לדרך, ראש העיר יעקב פרץ שמשקיע רבות בחינוך ילדי העיר. שמחתי לחזור לעיר והפעם לחלוקת מחשבים עבור התלמידים. בחודשים הקרובים נחלק 150 אלף מחשבים ניידים עבור ילדי ישראל דרך אלפי בתי ספר בכל רחבי הארץ”.

מיד עם כניסתו של שר החינוך, יואב גלנט, לתפקידו הוא הצהיר כי אחד מהדגלים המרכזיים שהוא יניף יעסוק בצמצום הפערים הטכנולוגיים, והפיכת מערכת החינוך לדיגיטלית וחדשנית. לאור זאת, הוא גיבש תכנית לאומית רחבת היקף, וגייס לטובתה סכום חסר תקדים של 1.2 מיליארד ₪. תכנית זו כוללת שורה רחבה של פעולות ובכלל זה חלוקת מחשבים ניידים לתלמידי מערכת החינוך שידם אינה משגת.

פעילות זו מהווה נדבך נוסף בפרוייקט חלוקת המחשבים כאשר  השנה העניקה העירייה באמצעות המחלקה לשירותים חברתיים  150 מחשבים נוספים במסגרת פרוייקט “מחשב לכל תלמיד” לתלמידים ממשפחות נזקקות בעיר שאין ידם משגת לרכוש מחשב.

צילום: עודד קרני לע”מ

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה