התשובה של דוקורסקי לשוברים שתיקה

%d7%aa%d7%90%d7%9c-%d7%92%d7%99%d7%90-%d7%97%d7%a1%d7%95%d7%9f-400-225

 

 

 

 

 

 

 

מספר ימים לאחר הודעתו של דוקורסקי נגד הגעתם של שוברי שתיקה להופיע בתיכון בקריית ביאליק
הגיע גם התשובה
תא”ל גיא חסון קצין שיריון ראשי הגיע להרצות בפני התלמידים באורט קריית ביאליק.
____
תא”ל  חסון, גילה הבוקר במפגש עם תלמידי כיתות י”א בתיכון “אורט” קריית ביאליק, כי 27 מתוך 72 הטירונים שסירבו בחודש נובמבר להתפנות לבסיס הטירונים של חיל השריון חזרו בהם והתגייסו לחיל. לדבריו, רבים מהסרבנים סרבו, מאחר וכלל אינם מעוניינים לשמש לוחמים בצה”ל.
____
תא”ל חסון הוסיף:” אירוע הסרבנים נבע מהרצון של המתגייסים החדשים לקבוע לצבא היכן ישרתו, באיזה תנאים, באיזו יחידה, מתי יצאו הביתה ובאיזו תדירות. זה אומר שהם לא באמת רצו לשרת שירות משמעותי. לכן סיפור הסרבנים הוא מטריד. במקום שאנו נמצאים, אנו רוצים שהנוער יכנס לשעריו של צה”ל ויעשה משהו משמעותי”.
____
בהתייחסו לשילוב הנשים בחיל השריון אמר תא”ל גיא חסון: “היות ומדובר בהחלטה בעלת השפעה עתידית רחבת היקף, יש להתייחס אליה בכובד ראש. זו הזדמנות לשלב את הנשים במערך הלחימה, לאפשר להן להתפתח ולהתקדם וזו כשלעצמה מהפכה רצינית. נשים יותר מבעבר רוצות ומוכנות לתרום ולהיות פעילות ואינן חוששות להשתלב גם במקומות המסוכנים ביותר. נשים וגברים המשרתים ביחד אמורים להיות מסוגלים לבצע את אותן המטלות. החיל לא מעוניין ליצור הבדלים בעקבות מוגבלות פיזית כגון הרמת משאות כבדים, בה תהיה חלוקה של מטלות לבנות בלבד ולבנים בלבד”. קצין שריון ראשי ציין, כי הנושא נמצא בבדיקה מעמיקה של הגורמים המקצועיים.
____
המפגש עם התלמידים הוליד תוכנית משותפת שבמהלכה יבקרו תלמידי כיתות י”ב בבסיס חיל השריון בדרום, יפגשו עם מפקדים ולוחמים, יצפו בתצוגת תכלית של כוחות השריון ויטעמו מהווי הצבא במסגרת הטיול השנתי של השכבה.
____
ראש העיר, אלי דוקורסקי, שיזם את מפגש התלמידים עם קצין שריון ראשי בעקבות פרשת הסירוב להתגייס לחיל, הודה לתא”ל חסון על נכונותו להופיע בפני תלמידי “אורט” קריית ביאליק וציין את חשיבות המפגש. דוקורסקי הדגיש שבמהלך המפגש התלמידים  היו מרותקים והתרשמו מאוד מהכריזמה של קצין השריון הראשי. ראש העיר אמר: “בקריית ביאליק אנו גאים בשיעורי הגיוס הגבוהים במיוחד הן של הבנים והן של הבנות ורצונם של בני הנוער לבצע שירות משמעותי כחיילים קרביים. חיל השריון זוכה בדרך כלל לביקוש גבוה מבחינת המתגייסים ואני מאמין שהמפגש הבלתי אמצעי של קשנ”ר עם התלמידים יגביר עוד יותר את שיעורי הגיוס”.
____
דוקורסקי הזכיר ארבעה מבוגרי בית הספר שתפסו תפקידי פיקוד בכירים בצה”ל ובהם סגן הרמטכ”ל המיועד אלוף אביב כוכבי, אלוף פיקוד העורף לשעבר אלוף (מיל.) אייל איזנברג, קצין רפואה ראשי תא”ל דגן והמזכיר הצבאי של ראש הממשלה תא”ל אליעזר טולדנו.

צילום: קצין שריון ראשי, תא”ל גיא חסון וראש העיר, אלי דוקורסקי משוחחים עם תלמידות בית הספר אורט קריית ביאליק

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה