חדש-חדרי בריחה לבני נוער בבתי הספר בקריית אתא

חדרי בריחה לבני נוער בבתי הספר בקרית אתא

מה עושים בתי הספר המעוניינים לקדם למידה משמעותית עבור התלמידים? מקימים חדרי בריחה המשלבים לימודים ופעילות חווייתית

חדרי הבריחה הפכו בשנה האחרונה לבילוי המועדף על בני נוער ומשפחות וכיום ניתן למצוא מאות חדרי בריחה המאופיינים בקונספט ייחודי ומשתנה, במסגרתו נסגרים המשתתפים במתחם סגור ומשתחררים ממנו רק עם גילוי פתרון החידה.

בתי הספר בעיר אימצו את הרעיון של חדרי בריחה והפכו אותו לחוויה לימודית ומעשירה בה התלמידים משתתפים בהפעלת החדרים והופכים לשותפים בבחירת הנושאים ובהדרכה. כך למשל, בביה”ס “שפרינצק” הוקם חדר בריחה ייחודי ביוזמת אחד התלמידים בבית הספר. הנהלת בית הספר החליטה לקחת את חלומו של התלמיד ולהפכו למציאות. במסגרת הפרויקט נבנו 3 חדרי בריחה שתוכננו ועוצבו מתוך עולמם ודמיונם של התלמידים, תוך שמשולבים בו נושאים לימודיים הנלמדים במסגרת תכנית הלימודים השנתית. חדרי הבריחה מופעלים ע”י התלמידים עבור שאר תלמידי בית הספר מכיתות א’-ו’ ועבור הכיתות התקשורתיות בבית הספר הכוללות תלמידים על הרצף האוטיסטי.

חדרי בריחה 2

גם בביה”ס “גורדון” הוקם חדר בריחה ענק הכולל מספר חדרי בריחה כאשר בכל חדר מסתתרת חידה סביב נושא 70 שנה לעצמאות מדינת ישראל. התלמידים מתבקשים למצוא את הגנב הרשע תוך שהם לומדים על ההיסטוריה של מדינת ישראל.

בתי ספר נוספים בעיר אימצו את הרעיון והחליטו להפעילו גם עבור התלמידים הבוגרים יותר בחטיבות ובתיכונים במטרה לעודד אקלים חינוכי של מצוינות ולמידה משמעותית ובעיריית קרית אתא מאמינים כי לא ירחק היום שבו כל בתי הספר בארץ ישתמשו במודל זה. מעיריית קרית אתא נמסר כי: “הלמידה המשמעותית בבתי הספר  מעוררת בקרב התלמידים שאלות וגורמת להם לעבד מידע וליצור ידע חדש הרלוונטי לעולמם האישי ולחיים בעידן הטכנולוגי ובד בבד  מפתחת את כושר החשיבה, היצירה והלימוד העצמי ומעודדת צמיחה אישית ומעורבות חברתית. שימוש בפלטפורמות מקוריות כדוגמת חדרי הבריחה היא דרך נוספת להעצים את יכולותיו של התלמיד דרך חיבור לעולמם הפנימי. “

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה