חייה של מטופלת ניצלו הודות לטיפול מהיר של צוות מוקד רפואה דחופה של מכבי

חייה של מטופלת ניצלו הודות לטיפול מהיר של צוות מוקד רפואה דחופה של מכבי

“מודה על קור הרוח שהפגנתם”

מטופלת הגיעה למוקד לרפואה דחופה של ‘מכבי’ עקב חולשה, הצוות הרפואי זיהה מצב מסכן חיים שהצריך טיפול בשוק חשמלי. הודות לטיפול היעיל בזמן אמת היא יצאה מכלל סכנה.
“ברגעים כאלה מבינים את היעילות והצורך של מוקד אשפוז יום ורפואה דחופה בקהילה”

מטופלת בת 42 הגיעה למוקד הרפואה הדחופה של מכבי שירותי בריאות בחיפה-חורב, מלווה על ידי בעלה עקב חולשה קיצונית ודפיקות לב מואצות. בזמן ההמתנה היא החלה להזיע ונראתה חיוורת, צוות הרפואי הבין מיד שמדובר במצב חירום ופעל מיד.

במהלך העיבוד הראשוני, נמצא אצל המטופלת דופק חריג ובשל כך לא ניתן היה למדוד לה לחץ דם כתוצאה מתפקוד לבבי לא תקין. המטופלת הפכה להיות מעורפלת הכרה, חוברה למוניטור לב ובוצעה בה בדיקת אק”ג, אשר ממנה עלה ממצא של הפרעת קצב לבבית מלווה באי יציבות המודינמית (ערפול הכרה), מה שהצריך טיפול בשוק חשמלי באופן מידי . לאחר היפוך חשמלי, המטופלת חזרה לקצב לב סדיר אופטימאלי. במידה ולא ניתן היפוך החשמלי באופן מידי, המצב עלול היה לסכן את חייה. הודות למענה הרפואי הזריז והיעיל, המטופלת קבלה טיפולי ראשוני מציל חיים והיא פונתה למיון במצב יציב כאשר חשה בטוב. הודות לטיפול היסודי שקיבלה בקהילה, היא הגיעה לבית החולים להמשך טיפול אמבולטורי ושוחררה לאחר השגחה קצרה הודות לטיפול המקדים שקבלה.
WhatsApp Image 2024-04-10 at 15.22.28

מספר ימים לאחר ששוחררה מבית החולים והתאוששה, הגיעה המטופלת חזרה למרכז הרפואי של ‘מכבי’ להודות לצוות הרפואי על הטיפול שקבלה בזמן אמת. “אני מודה על הטיפול המהיר והיעיל, על הקור רוח שהפגנתם, והרוגע שגרם לי להרגיש שהכל תחת שליטה ואני בידיים הכי טובות למרות ההתקף וההיפוך החשמלי. מודה מקרב לב”-מסרה אני סבח המטופלת.

אלכס חשפר, מנהל המוקד הרפואי של מכבי שירותי בריאות בחיפה-חורב: “ברגעים כאלה מבינים את היעילות והצורך של מוקד אשפוז יום ורפואה דחופה בקהילה. כאשר הרגע הופך לקריטי, חשוב להעניק טיפול נכון בזמן אמת. שמח שהיינו שם עבורה”

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה