כצפוי-חיפה כימיקלים ערערה על החלטת בית המשפט לסגירת האמוניה

מכל האמוניה במפרץ חיפה - צילום: פיני חמו

אל בית המשפט המחוזי בחיפה הגיע הערעור של חיפה כימיקלים נגד ריקון מכל האמוניה
החברה עתרה לביהמ”ש המחוזי על ההחלטה לרוקן את המכל עד ליום שלישי הבא.
לטענתם “עיריית חיפה מפריחה נתונים מופרכים ודמגוגיים כדי לזרוע בהלה בציבור.”
בתוך כך נטען עוד כי השבתת המיכל בסופו של דבר לא תתאפשר פעילותם של הכור בדימונה, בתי חולים, תע”ש ומגזרי תעשייה שלמים, עשרות אלפי עובדים יפוטרו”.
*****
עוד טענו בחברה כי אין לעירייה כל סימוכים מדעיים או עובדתיים שהם גובלים בהטעיה לציבור
בחברה הוסיפו כי אם תיפסק תצרוכת האמוניה הרי שלא תתאפשר פעילותם של מתקנים ביטחוניים רגישים דוגמת הכור הגרעיני בדימונה, בתי חולים, תע”ש, רפא”ל, מערכות לטיהור מים וכן הפסקת פעילותן של מגזרי תעשיה שלמים במשק הישראלי, על כל המשתמע מכך כולל פיטורי עשרות אלפי עובדים”.
*****
עוה”ד יוסי בנקל ואלי כהן המייצגים את החברה טענו: “כותבי הדו”ח לא טרחו כלל לבקר במסוף האמוניה הארצי, להיפגש עם המשיבה ומומחיה, כמו גם, עם מומחי פיקוד העורף, המועצה לביטחון לאומי והמשרד להגנת הסביבה שלהם יש את המיומנות הבקיאות והידע הנדרשים המשמשים אותם למעקב ופיקוח שוטף על מסוף האמוניה הארצי והאמצעים להגנתו, מזה שנות דור ואשר חוות דעתם, כפי שיפורט להלן, עומדת בסתירה ובניגוד, לשון המעטה לנטען בדו”ח. מה גם בכל הכבוד, אין לאף אחד מעורכי הדו”ח מומחיות בכל הנוגע למסופי אמוניה וממילא הדבר לא נטען על ידם כי יש להם מומחיות כאמור ו/או חיברו דוחות דומים עבור גופים נוספים בעניינים אלו ודומה כי לא בכדי”.

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה