לאחר כ- 45 שנה, נותקה תחנת השאיבה הישנה והתחנה החדשה החלה לפעול.

תחנת השאיבה הישנה נבנתה בשלהי הקמתן של שכונת אפק וקריית שמריהו בקריית ביאליק וסיפקה את שירותי שאיבת הביוב למחצית העיר והישובים הסמוכים.
המבנה ההיסטורי של התחנה הישנה הוקם בסמוך לכיכר רבין של היום ועם השנים כוסה בצמחייה מרהיבה שהסתירה לגמרי את תחנת השאיבה, כך שלרוב התושבים ועוברי האורח הוא לא נראה לעין.
תחנת השאיבה הינה תחנת מעבר אליה מוזרמים מי הביוב של העיר, עוברים תהליך סינון ראשוני ומפונים ממנה לתחנת  טיהור השפכים הקרובה.
עם גידולה המואץ ופיתוח השכונות החדשות של העיר, נוצר צורך בהקמת תחנת שאיבה חדשה ומודרנית אשר תספק את צרכי העיר המתפתחת המוקמות במזרחה של העיר.
התחנה החדשה שהופעלה בתחילת שנת 2017 ביטלה את הצורך בתחנת השאיבה המיושנת ברחוב העצמאות אשר לא תאמה יותר לצרכיה העתידיים של העיר מבחינת כושר שאיבה, תקלות ומפגעי ריח.
התחנה החדשה תספק שרות לשכונות החדשות המתוכננות בעיר בשנים הקרובות: נאות אפק, קדמת ביאליק, ביאליק על הפארק, שירת העיר ,שער הרקפות, הרחבת גבעת הרקפות ופרויקטים הקשורים בעיבוי ובינוי ברחבי הקריה. התחנה החדישה מתוכננת לקיבולת עתידית של צרכים שעל פי האומדנים יגיעו בשנת 2030 לכ- 78 אלף נפש. כיום, לשם השוואה, תחנת “העצמאות” מספקת שירות לכ-30,000 נפש.
image002 (4)

התחנה החדשה נבנתה בעומק של למעלה מ-10 מטר מתחת לפני האדמה וספיקת השפכים בה תגיע לכדי 1300 מק”ש.
התחנה הוקמה במבנה ארכיטקטוני מרהיב המשתלב יפה בנוף העירוני. היא נמצאת בצומת בין רחוב הערמונים ורחוב ראובן ולשם הקמתה העירייה פינתה מהמקום את מחסניה והעבירה אותם למרכז הלוגיסטי החדש באזור התעשייה צור שלום.
עם התפתחותה של העיר והגידול הצפוי במספר התושבים נדרש גם לשדרג את קווי הביוב המובילים לתחנה החדשה ולהגדיל את הקיבולת וכושר ההולכה. במסגרת פרויקט הקמת תחנת השאיבה החדשה הונחו קווי ביוב ראשיים וקווי סניקה. התחנה החדשה נבנתה בסטנדרטים גבוהים ביותר ועל פי הדרישות המחמירות וההנחיות של משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה מבחינת המיקום, הציוד, מערך לניטרול ריחות, מניעת מטרדי רעש תוך תשומת לב מרבית לאי השבתת התחנה במקרה של כמויות שפכים גדולות, הפסקות חשמל ותקלות שונות. בתחנה קיימת גם מערכת גיבוי, מערכות גילוי ואתראה ממוחשבות אשר פועלות אוטומטית בזמן אמת.
בסוף שנת 2016 החלו הרצות של התחנה החדשה ומתחילת 2017 היא החלה לפעול במלואה במקביל לניתוקה של התחנה הישנה. בשבוע שעבר נסגרה תחנת השאיבה הישנה סופית וכל הציוד פורק ממנה.

מנכ”ל תאגיד המים “מעיניות חוף” המאגד את קריית ביאליק וטירת כרמל, גידי שילה: ” קריית ביאליק מתפתחת בצעדי ענק ותשתיות המים והביוב צריכות להתאים לעתיד. עם הקמת תאגיד המים קיבלה הנהלת התאגיד בשיתוף עיריית קריית ביאליק החלטה עקרונית להשקיע את תקבולי התאגיד בשדרוג תשתיות ובשיפור השירות לתושב”.
ראש העיר, אלי דוקורסקי: ” אנו משקיעים ללא הרף בהחלפתן של התשתיות הישנות והתאמתן לצרכים ההולכים וגדלים של העיר וכעת הקמנו תחנת שאיבה חדשנית ומודרנית, אטומה לריחות שתשרת את צרכי העיר ותושביה”.

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה