מדד שקיפות-עיריית ביאליק בין המובילים בארץ

 

%d7%a9%d7%a7%d7%99%d7%a4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

קריית ביאליק במקום הראשון במטרופולין חיפה ובמקום התשיעי בארץ בין העיריות במדד שקיפות ברשויות המקומיות

קריית ביאליק נמצאת במקום הראשון במטרופולין חיפה ובמקום התשיעי בארץ במדד השקיפות בין העיריות, כך על פי ממצאי מחקר שערכה עמותת שקיפות בינלאומית – ישראל. העמותה הינה הסניף הישראלי של ארגון Transparency International (TI) העולמי.
____
המדד שבדק את שקיפותן של 76 ערים בישראל, בחן את הפרמטרים השונים, ביניהם דרכי התקשרות עם הרשות המקומית, מידע שהעירייה חייבת לפרסם לפי חוק חופש המידע, פרסום פרוטוקולים של ועדת תמיכות, פרוטוקולים של ישיבות מועצת העיר, הקוד האתי, תקציב העיריה, מכרזים, פרסום דו”חות מבקר העיריה ועוד.
____
עיריית קריית ביאליק קבלה את הציון הגבוה 86 נקודות במדד השקיפות, כאשר הממוצע הארצי עומד על  61 ובאזור חיפה והסביבה הממוצע עומד על 52 נקודות בלבד. כאמור, קריית ביאליק הגיעה למקום הראשון במטרופולין חיפה והיחידה בין הערים בסביבה שדורגה בקטגוריית A. חיפה נמצאת במקום ה- 18 במדד הארצי, קריית מוצקין במקום ה- 23, קריית אתא במקום ה-  29, נשר במקום ה – 32 וקריית ים במקום ה- 33 .
____
מטרת המדד לקדם את היושרה, השקיפות ונגישות המידע ברשויות המקומיות והוא כולל 14 נושאים, ביניהם: שקיפות כללית ושקיפות כנדרש בחוק חופש המידע, תקציב וארנונה, רכש, חוזים ומכרזים, רישוי עסקים, תכנון ובניה, מידע סביבתי, מענקים ותמיכות, ישיבות מועצה, מבקר העירייה ועוד.
____
ראש העיר, אלי דוקורסקי: ” אני גאה כי קריית ביאליק נמצאת במקום הראשון במטרופולין חיפה ובמקום התשיעי והמכובד בין הערים בארץ במדד השקיפות. לא בכדי אנו זוכים באימון הציבור. תהליכי שיתוף הציבור במידע ובקבלת החלטות תורמים להעלאת אמון הציבור במערכת, לייעול תהליכים, מאפשרים לתושבים לבקר את המערכת ולהשפיע. אמשיך לפעול להנגיש את המידע  העדכני לציבור”.

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה