מהפכת הגז הטבעי מגיעה לקריית אתא

מהפכת הגז הטבעי מגיעה לקריית אתא

 

קרית אתא נבחרה לקחת חלק בפיילוט של משרד האנרגיה במסגרתו השכונות החדשות המתוכננות להיבנות בקרית אתא יחוברו לראשונה לגז טבעי 

השכונות החדשות המתוכננות להיבנות בקרית אתא-  תמל – 1025 / 1024 יחוברו לגז טבעי במסגרת פיילוט של רשות הגז במשרד האנרגיה, משרד האוצר ורשות מקרקעי ישראל (רמ”י).  

במסגרת הפרויקט  יתחברו 18 שכונות חדשות בכל רחבי הארץ אשר נמצאות בשלבי תכנון, לרשת החלוקה של הגז הטבעי. רשימת הערים כוללת את ירושלים, רחובות, רמת גן, אשקלון, אשדוד, עכו ועוד בהן אמורות להיבנות כ-31 אלף יחידות דיור.

התוכנית יוצאת לפועל לאחר שבמהלך השנתיים האחרונות ביצע אגף כלכלה ברשות הגז הטבעי במשרד האנרגיה בדיקות כלכליות והנדסיות מקיפות לגבי כדאיות חיבור בתים לגז הטבעי, ונמצא שבהשוואה לגפ”מ (גז פחמימני מעובה, המוכר כגז בישול) הנפוץ כיום במרבית הדירות בישראל, שימוש בגז טבעי כלכלי יותר ויכול להוביל לחיסכון של מאות ואף אלפי ש”ח בשנה.
מפת גז טבעי

התושבים שייקחו חלק בפיילוט לא ישלמו את העלות של דמי החיבור לגז הטבעי והמונה שלהם יהיה מונה חכם, אשר ישדר למערכת הבקרה את כמות הצריכה המדויקת. הגז הטבעי יוכל לשמש לבישול, חימום מים, שימוש בתנור ועוד וכן להפעלת חימום תת רצפתי ובעתיד גם מיזוג אוויר ושימושים נוספים. מדובר במקור אנרגיה כדאי ובטיחותי יותר, נוח לתפעול ואחזקה וידידותי לסביבה.

ממשרד האנרגיה נמסר:” כחלק ממדיניות משרד האנרגיה לקדם אנרגיה מתחדשת תוך שמירה על הביטחון האנרגטי של ישראל, אני שמח על האפשרות להוביל פיילוט זה, שלו השפעה סביבתית וכלכלית על עשרות אלפי בתי אב בישראל. משרד האנרגיה יבחן הפעלת הרחבת מהלך זה לטובת צרכנים  נוספים”.

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה