מנכ”ל משרד החינוך, שמואל אבואב, ביקר בקריית ביאליק ונפגש עם ראש העיר ומנהלי בתי הספר

מנכ”ל משרד החינוך, שמואל אבואב, ביקר בקריית ביאליק ונפגש עם ראש העיר ומנהלי בתי הספר

מנכ”ל משרד החינוך, שמואל אבואב, ביקר בקריית ביאליק ונפגש עם ראש העיר ומנהלי בתי הספר

מנכ”ל משרד החינוך, שמואל אבואב, ביקר יחד עם מנהל המחוז, ד”ר סער הראל וצוותו בקריית ביאליק ונפגש עם ראש העיר, אלי דוקורסקי, מנהל אגף החינוך, עמי ראובן ומנהלי בתי הספר בעיר.

דוקורסקי סקר בפני האורחים את הישגי מערכת החינוך בקריית ביאליק וציין שבזכות הצוותים החינוכיים המעולים והמנהלים בעלי המוטיבציה, זו מערכת החינוך בין החזקות והמצליחות במדינה: ” קריית ביאליק היא כלת פרס החינוך היישובי הארצי הנמצאת במקום הראשון במדינה בין העיריות בהשקעה פר תלמיד הזוכה לשביעות רצון והוקרת תושבי העיר ובעיקר ציבור ההורים”.

דוקורסקי הציג את ה”אני מאמין” החינוכי שלו דרך הסיסמא “לא מוותרים לאף אחד ולא מוותרים על אף אחד”, כאשר ההנחיה למנהלי בתי הספר לאתר חוזקות של כל תלמיד ותלמיד ולפתח אותם על מנת שהילד יחווה חוויית הצלחה בתחום שהוא מצטיין בו. דוקורסקי מאמין בדו שיח בין הרשות, משרד החינוך לבין הצוות החינוכי הבית ספרי: “המנהלים והמורים הם הדמויות המשמעותיות בקרב התלמידים, לכן יש לטפח את הקרבה והאכפתיות, להיות ערים וקשובים להתנהגויות התלמידים, לקיים ביקורי בית בכדי לגלות ילדים בסיכון, עוני ואלימות. בקריית ביאליק מקדמים סובלנות ואחריות כלפי האחר והשונה עם אפס סובלנות לאלימות”.

דוקורסקי רואה במנהלים את חלון הראווה של מערכת החינוך לכן חושב שרשות צריכה להיות מעורבת יותר בבחירת מנהלי בתי הספר.
אבואב מתוקן

דוקורסקי שיבח את שיתוף הפעולה עם המחוז ומנהלו, המפקחים , מנהל חברה ונוער ומנהל פיתוח בראשות תמיר בן משה. ” אני גאה מאוד בתהליכים המשמעותיים שעברה מערכת החינוך ובהישגים שהשגנו לאורך השנים, מערכת שמנהלת שיח פתוח ומשתף על הקשיים והאתגרים”.

מנהל אגף החינוך, עמי ראובן, הציג בפני האורחים את נתוני מערכת החינוך העירונית בה לומדים 7877 תלמידים החל מגיל הגן ועד כיתה י”ב. קריית ביאליק שלאורך שנים נחשבה לעיר “מתבגרת”, גאה ב-499 תלמידים שעלו השנה לכיתה א’ ובתוספת של 4 גני ילדים שנפתחים מדי שנה בשנים האחרונות וזאת עוד לפני הקמתן של השכונות החדשות. קריית ביאליק מתגאה בתוכניות שילוב של תלמידי PDD שהפכה למודל מדגים ברמה הארצית כאשר התלמידים האוטיסטים משולבים בחינוך הרגיל מגיל הגן ועד גיל 21. בשנים האחרונות עברה מערכת החינוך העירונית לניהול עצמי, דבר המאפשר אוטונומיה ניהולית למנהלי בתי הספר בבחירת סדרי עדיפויות.

מנכ”ל משרד החינוך, שמואל אבואב, הודה למארחיו וציין את חוזקה ואיתנותה של מערכת החינוך בקריית ביאליק, את הישגיה ואת שיתוף הפעולה בין כלל הגורמים התורמים לתחושה של ביתיות ומשפחתיות. אבואב הציג את שלושת העקרונות עליהם תושתת התפתחותה של מערכת החינוך הארצית בשנים הקרובות: ” הגענו להבנה שיש להמשיך ולהקנות את הידע לכל בוגר. בשנים האחרונות הדעה הרווחת הייתה שעקב התפוצצות מידע וידע משתנה אין צורך בהעמקה, הדבר גרם להיחלשות תחומי הדעת. אנו מחזירים את נושא הידע, ההתמקצעות וההעמקה לתמונה”.

העיקרון השני הוא השקעה במיומנויות: ” יש להקנות כישורי חיים על מנת לפתח את עצמאות הדור הצעיר ולאפשר לילדים לפרוץ לחיים האמתיים בהם לא תמיד תהיה מערכת הורית ובית ספרית מגוננת”. בין המיומנויות החשובות אותן ציין המנכ”ל נמצאות המיומנויות החברתיות בהן יש להשקיע במקביל להקניית ידע.

העיקרון השלישי שהדגיש אבואב הוא עקרון הקניית ערכים: ” חינוך לערכים הוא בעל חשיבות עליונה כיוון שהם משמשים כמצפן ומורה דרך”.

אבואב קיים דו שיח פתוח עם מנהלי בתי הספר וביקש לאסוף מידע ישירות מהשטח על חוזקות וחולשות של מערכת החינוך, על רצונות המנהלים בקביעת גודל הכיתות והצעותיהם לשינוי תוכניות להכשרת מורים חדשים.

אבואב סיכם את הביקור: ” נהניתי מאוד מהמפגש והייתי שמח להמשיך את דו השיח הבלתי אמצעי עם אנשי מקצוע כמוכם. לא בכל רשות קיימת הרמוניה והרגשה שמה שנאמר בפה הוא מה שמורגש בלב, יישר כח”.

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה