מתיחת פנים-מרכז סביניה ישודרג ב-12 מיליון ש”ח

מתיחת פנים-מרכז סביניה ישודרג ב-12 מיליון ש”ח

אושר תקציב של כ – 12 מיליון ₪ לשדרוג מרכז סביניה בקריית ביאליק

מועצת העיר קריית ביאליק בישיבתה האחרונה (23.3.2022) אישרה הקצבת כ – 12 מיליון שקלים לטובת ביצוע פרויקט שדרוג מרכז סביניה ורחוב קרן היסוד. העבודות יתבצעו על די החברה הכלכלית קריית ביאליק.

מדובר בביצוע עבודות בהיקף גדול לטובת שדרוג מרכז מסחרי ותיק שהוקם בשנות ה – 70 של המאה הקודמת על ידי חברת רסקו.

מרכז סביניה נושא את שמה של סבינה כץ, אשתו של אפרים כץ, ממייסדי העיר.

ראש העיר אלי דוקורסקי: “מדובר בפרויקט מורכב עקב ריבוי בעלויות על נכסים במקום, עובדה שמצריכה שיתוף פעולה מרבי בין כל הגורמים הרלוונטיים. לפני שיצאנו לדרך קיימנו הליך ממושך של שיתוף הציבור. בשבועות הקרובים נקיים מפגש נוסף לבעלי הנכסים והעסקים בכדי להתניע את ביצוע הפרויקט”

מרכז סביניה היה בין המרכזים המסחריים הראשונים במדינה שמעליהם נבנו בנייני מגורים. קריית ביאליק הייתה חלוצה בקונספט בנייה זה והקימה מרכז חנויות שכונתי, כאשר רחבה גדולה מחברת בין החנויות ובתי העסק ומשמשת למקום התכנסות לתושבים.
מרכז_סביניה_-_הדמיות_Page_1

דוקורסקי: “בהיותי ילד אני זוכר שמרכז סביניה היה פעם סמלה של העיר, מוקד משיכה לתושבים. עם השנים קרנו של המרכז דעך, הקריון והקניונים הגדולים הנוספים שקמו באזור נגסו במספר המבקרים הפוקדים את המקום. בשנים האחרונות החלה החזרה של התושבים למרכזים המסחריים השכונתיים. התושבים מחפשים מקום בו ניתן לקנות, לקבל שירותים וסתם ליהנות בבית קפה במפגש עם חברים ומכרים מבלי להתניע את הרכב.

במסגרת עבודות השדרוג אנו מבקשים להחזיר עטרה ליושנה, לשדרג ולשפר את המקום ולמשוך אליו עסקים נוספים”.

במסגרת עבודות השדרוג תשופץ הרחבה המרכזית, המבנים יכוסו בחיפוי אחיד, יותקן שילוט חדש ואחיד לבתי העסק, יותקנו קיר וגג ירוקים,  יוצב ריהוט גן ומקומות ישיבה נוחים לטובת ציבור המבקרים במקום. קורות בטון במעברים יוסרו ובמקומם יוצב קירוי קל. עבודות השדרוג יחלו במהלך חודש מאי.

” אני משוכנע כי תושבי קריית ביאליק יחזרו לפקוד את מרכז סביניה והעסקים בו יפרחו לאחר השיפוץ”, ציין דוקורסקי

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה