סוף טוב-צב ים שנפצע קשה בראשו ובלע קרסים שוחרר לחופש בקריית ים

 

צב הים פינטו, שהגיע עם פציעת ראש חמורה למרכז הארצי להצלת צבי ים של רשות הטבע והגנים, חזר הבוקר לביתו הטבעי בחוף קריית ים לאחר תהליך טיפול ושיקום ארוך שעבר במרכז.
הצב פינטו הגיע למרכז הארצי להצלת צבי ים באוקטובר שנה שעברה, לאחר שזוהה על ידי מצילים בחוף קריית ים, כשהוא צף במים, ונגרר על ידם אל החוף. לאחר בדיקות מקיפות שכללו גם צילום CT , נמצא שמעבר לפציעת הראש החמורה ממנה סבל, במעי שלו יש לא פחות מחמישה קרסים. במרכז להצלת צבי ים קיוו כי הקרסים ייפלטו בצואה שלו במשך השנה בה טופל ושוקם במרכז, אך מאחר וזה לא קרה עלה החשש שהם נתפסו על הרקמה במעי.
צב 3
מאחר ומאוד מסוכן להוציאם בניתוח, הוחלט להשאירם במקומם כל עוד הם לא מפריעים לתפקודו.
פינטו שהגיע למרכז כשהוא מסוגל רק לצוף על המים, כיום לאחר הטיפול והשיקום כבר מסוגל לצלול לקרקעית ולאכול יותר מק”ג דגים בכל יום.
לצד זה גם הפגיעה בראשו מחלימה בהדרגה ולאור כך הוחלט להשיבו לים הפתוח, שזה מקומו הטבעי.

כמיטב המסורת בשחרור צבי ים חזרה לים , זומנו למעמד השחרור גם אלו שמצאו את הצב הפצוע והזעיקו את אנשי רשות הטבע והגנים והמרכז הארצי להצלת צבי ים להמשך טיפול בו, בהם המציל יהודה פינטו, שהעניק לצב גם את שמו וכן ראש העיר דוד אבן צור מתרחצי חוף זבולון ותושבי העיר.

צילום:דוברות עיריית קריית ים

צילום:דוברות עיריית קריית ים



ראש העיר ציין כי המאמצים להצלתו של צב הים הם חלק מההשקעה העירונית המתמשכת בפיתוח רצועת החוף העירונית תוך דאגה ושמירה על ערכי טבע לאורך החוף.
הוא הביע את בטחונו כי לאחר הטיפול המסור שקיבל פינטו מאנשי רשות שמורת הטבע הוא וצאצאיו יחזרו לפקוד את חופי הקריה. 

ברשות הטבע והגנים מציינים כי שיתוף פעולה עם הציבור הרחב, בהם מתרחצים בחופים, מצילים ודייגים, הוא קריטי להצלת צבי ים, המצויים בסכנת הכחדה ומדגישים כי בכל מקרה של צב פצוע שנפלט לחוף או צף פצוע על פני המים, חשוב לדווח על כך לרשות הטבע והגנים בין אם ישירות למרכז להצלת צבי ים ובין אם למוקד רשות הטבע והגנים שמספרו *3639. ברשות מדגישים כי אסור להחזיר צב פצוע שנפלט לחוף חזרה לים מבלי שעבר בדיקה מאחר ויכול להיות שסובל מפגיעה פנימית שאינה ניתנת לזיהוי ללא בדיקה מקיפה על ידי אנשי מקצוע המוסמכים.

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה