ספין או חזון אחרית הימים?

 

צו סגירה זמני למיכל האמוניה
בית משפט לעיניינים מקומיים בחיפה הוציאצו סגירה זמני למכל האמוניה

בכך קיבל את עתירת עיריית חיפה שהוגשה בעקבות דוח האמוניה,אותו חשף ראש עיריית חיפה,יונה יהב, המתריע מפני סכנת המפעל והורה על סגירתו המיידית
****
“קיימות ראיות לכאורה המלמדות על סיכון ממשי ומידי להמשך הפעילות למכל האמוניה שבחצרי הנתבעת, לרבות האנייה המזינה מיכל זה”, נכתב בדוח.
****

רק בשבוע שעבר כינס יהב מסיבת עיתונאים בו חשף את ממצאי הדוח בנושא הסכנות של מיכל האמוניה על רקע הדרישה להעתקת המיכל ממפרץ חיפה בשל החשש לסכנות גדולות הגלומות במיכלים.
“זהו צעד אמיץ וחסר תקדים של בית המשפט”, ציינו בעירייה עם מתן הצו.
****
“המיכל עלול לקרוס באופן מיידי”:
מחברי הדוח מזהירים מפני סכנה אמיתית לקריסתו של המיכל הקיים. “אורך חייהם של מיכלי אמוניה הוא כ-40 שנה, והמיכל החיפאי מתקרב לסוף חייו”, נכתב. “המיכל עלול לקרוס בתוך כמה חודשים, וחובה להשביתו באופן מיידי. ניתוח אסונות של מיכלי אמוניה בעולם מצביע על תרחישי קריסה דומים שעלולים להתרחש גם במיכל שבחיפה”.
%d7%9e%d7%99-%d7%99%d7%9e%d7%a6%d7%9e%d7%a5

ראש עיריית חיפה,יונה יהב:
“13 שנים של מאבק בכל הגזרות, המשפטית הציבורית התכנונית מול כל הגורמים, מול חומות של ציניות”, אמר יהב. “הממשלה הראתה רצינות בהעברת המיכל למקום אחר בנגב אבל זה לא צלח, ואז באופן מוזר סיפרו לנו שמדובר במיכל תמים וזכה לכינוי פצצת האטום של נסראללה”.
“אז החלטתי לעשות מעשה והקמנו ועדה המורכבת מקבוצה מכובדת של 8 פרופסורים שתגיש דוח”, הוסיף ראש העיר. “נגמרה החגיגה אדוני ראש הממשלה, האמוניה זה לא עוד קומבינה הסיפור חייב להיגמר עכשיו”.

מאידך מחיפה כימיקלים הביעו את מורת רוחם לנוכח ההחלטה ונקפו אצבע מאשימה כלפי יהב:
“ראש עירית חיפה, יונה יהב, מטעה במכוון את הציבור ועושה שימוש ציני בדוח שמסקנותיו כבר נדחו ונפסלו כליל על ידי גורמי הביטחון האמונים על הטיפול במיכל האמוניה. יהב יודע היטב שפרופ’ קינן, העוסק בכימיה, מעולם לא ערך בדיקת סיכונים משמעותית והוא נשען על בדיקה שנעשה לפני למעלה מ-40 שנה ושאינה רלוונטית למצב כיום”.

עוד נמסר מהחברה כי “לצערנו בוחר יהב לזרוע בהלה מיותרת בציבור ובמקום לשמש מנהיג הוא בוחר להלך אימים על תושבי חיפה והאיזור על מנת להסיט את תשומת הלב הציבורית מחוסר התפקוד שלו בתחומים העירוניים ומהתשתיות העירוניות המצויות בקריסה. עדיף לו לראש העיר שישקיע את זמנו בשיפור מערכות החינוך והרווחה הכושלות, יתמקד בשיפור התשתיות, וינסה לפעול לשיפור המצב הסוציו-אקונומי בעיר, מאשר למלא את יומו ביצירת פרובוקציות שקריות”.

 

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה