עיריית קריית ביאליק העניקה תעודות הוקרה לחוקרים אפידמיולוגים עובדי הרשות

עיריית קריית ביאליק העניקה תעודות הוקרה לחוקרים אפידמיולוגים עובדי הרשות

עיריית קריית ביאליק הייתה אחת הרשויות הראשונות שהכשירה חוקרים אפידמיולוגים בכדי לעצור מהר ככל הניתן את שרשראות ההדבקה בעיר ולהגיב ביעילות לכל קריאה של משרד הבריאות בנוגע לחשד לחולה מאומת.

לצורך ביצוע החקירות האפידמיולוגיות נבחרו עובדי עירייה בכירים, ממנהל מחלקה ומעלה, אשר ביצעו כ – 80% מכלל החקירות האפידמיולוגיות בעיר.

החוקרים הוכשרו בשתי פעימות, כאשר 4 החוקרים הראשונים החלו לפעול כבר בחודש ספטמבר והקבוצה השנייה של 4 חוקרים נוספים  הוכשרה בחודש אוקטובר.

ידע של שפות אפשר לחוקרים לבצע חקירות ברוסית ואמהרית בנוסף לעברית. החוקרים עשו את עבודתם הנאמנה בנוסף לעבודתם השוטפת ברשות. הם אף עברו הכשרה לחקירות מורכבות במערכת החינוך ובתי אבות אשר סיועו רבות בהתפרצות הגל השלישי של הקורונה.

החוקרים פעלו בכל ימות השבוע ובכל שעות היום בדגש על חקירות במערכת החינוך, על מנת לקטוע את שרשראות ההדבקה מהר ככל שניתן.
על פי הנתונים שנאספו על ידי החוקרים 34.6% של נדבקים, מקורם בהדבקה ביתית, 11.6% במסגרות החינוכיות, 8.78% דרך חברים או קרובי משפחה, 8.42% במקומות העבודה ו – 24.1 מקור ההדבקה לא ידוע.
20210228_104709

ראש העיר אלי דוקורסקי שהעניק את תעודות ההוקרה יחד עם סגן שר הבריאות יואב קיש ציין: ” התחקור הרשותי הוכיח את עצמו. הכשרת חוקרים אפידמיולוגים בעירייה אפשרה תגובה מיידית, קבלה והעברת מידע באופן שוטף וממוקד. ההיכרות עם העיר ועם אנשי המפתח שפועלים בה סייעה רבות לקטיעת שרשראות הדבקה.

שיתוף הפעולה בין החוקרים אפשר תעדוף החקירות, בניית אמון והגעה לכל מאומת. החוקרים החלו את חקירתם תוך שעה מרגע קבלת הדיווח ממשרד הבריאות. כ – 1200 חקירות ביצעו חוקרי הרשות. קריית ביאליק הפכה לעיר הירוקה הראשונה אחרי הסגר השני (יחד עם אילת) ובחודש דצמבר הצליחו החוקרים להכיל אירוע התפרצות רחב היקף שעלול היה להשפיע על העיר כולה, אך בודד באופן מידי “.

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה