ערב פיוטים “מבית אבא” ריגש את הקהל הרב בקרית ביאליק

ערב פיוטים “מבית אבא” ריגש את הקהל הרב בקרית ביאליק

עיריית קריית ביאליק קיימה אירוע מרגש בניחוח המסורת והתרבות של קהילות יוצאי צפון אפריקה. כ- 700 איש השתתפו ב “ערב פיוטים” מפואר, אשר התקיים במרכז על שם דני זק. תושבי העיר הגיעו בהמוניהם והאזינו בערגה לניגוני העבר, לערש התרבות בבית אבא במרוקו, אלג’יריה , טוניס ועוד, בהם התנגנו אותם הפיוטים.

הפייטנים ישראל איבגי, משה וחיים לוק  ומאיר ועקנין ריגשו עד דמעות את הקהל, אשר הסב לארוחה עשירה כיד המלך סביב שולחנות עגולים מלאי כל טוב.
פיוטים

שרת התרבות והספורט, מירי רגב הפתיעה בביקורה את באי הערב שקיבלו אותה במחיאות כפיים סוערות : “פעם לא ספרו את העושר התרבותי שיש לנו. התביישנו לשיר פיוטים, התביישנו מהזהות שלנו. אין מוזיקה גבוהה ונמוכה, יש מוסיקה שאוהבים או לא. אני שמחה להחזיר את התרבות והמורשת שלנו לקדמת הבמה, לכן  בפעם הראשונה יש תזמורת אנדלוסית לאומית לצד הפילהרמונית הלאומית. אנחנו אוהבים לשיר ולרקוד וגאים בתרבות שבאנו ממנה”.

ראש העיר, אלי דוקורסקי, הודה למועצה הדתית קרית ביאליק, לאגף לתרבות יהודית במשרד החינוך, אשר חברו לעיריית קריית ביאליק לקיום אירוע מרשים זה ובעיקר הודה לקהל הרב :” אני מאושר שנגעתי ברגשות הציבור וניתנה לי הזכות לשמח רבים, ערב הפיוטים הפכו למסורת נפלאה בקריית ביאליק.”

בתמונה: שרת התרבות והספורט, מירי רגב, סגן השר לאיכות הסביבה, ירון מזוז, ראש העיר, אלי דוקורסקי, סגן ראש העיר , יוסי אזריאל, וסמנכ”ל העירייה, ליאור טרגן  

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה