ערוץ 7: יוקם מפעל אמוניה בדרום

בשורה לתושבי הקריות והסביבה
הפתרון המסתמן יכלול ככל הנראה שילוב של הקמת מפעל ליצור אמוניה בדרום, לצד הצבת אוניית אמוניה בהיקף מצומצם מול חופי חיפה.
ערוץ 7 מדווח כי מנכ”ל משרד האוצר שי באב”ד כינס היום (ראשון) פגישה בהשתתפות גורמי הממשלה הרלוונטיים לבחינת פתרונות ארוכי טווח אפשריים למשבר האמוניה.

בפגישה נבחנו בחינה ראשונית כלל החלופות שהוגשו על ידי המגזר העסקי בהמשך לקול הקורא שפורסם באחרונה בנושא. משרדי הממשלה השונים בחנו את ההיתכנות של כל אחת מהחלופות, בשים לב לכלל ההיתרים והאישורים הנדרשים.
מכל האמוניה במפרץ חיפה - צילום: פיני חמו

בדיון השתתפו נציגי משרד האוצר, המשרד להגנת הסביבה, משרד הכלכלה והתעשייה, משרד ראש הממשלה, המל”ל, פיקוד העורף, משרד המשפטים, רשות ההגבלים העיסקיים, מנהל התכנון ומנהל מקרקעי ישראל.
החלופה שלגביה נראה שיש היתכנות לקבלת אישורי כלל משרדי הממשלה הינה שילוב של הקמת מפעל ליצור אמוניה בדרום, לצד הצבת אוניית אמוניה בהיקף מצומצם מול חופי חיפה.

מעבר לעובדה שליישום חלופה זו לא נדרש כל מימון מתקציב המדינה, היא תתרום ליצירת תחרות בין ספקי האמוניה במשק לעומת המצב הקיים, צמצום שינוע האמוניה בכבישי הארץ, וכן עידוד הפיתוח הכלכלי בדרום הארץ.

לנוכח חשיבות הנושא והצורך לקדם פתרון ארוך טווח בהקדם האפשרי, יפעלו כלל משרדי הממשלה לתת את האישורים וההיתרים הנדרשים בהקדם האפשרי.

עם זאת יש לציין כי דיון זה לא עסק במציאת פתרון קצר טווח לבעיית האמוניה. נושא זה ידון בנפרד על ידי המשרד להגנת הסביבה ומשרד ראש הממשלה.

 

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה