פורסם מכרז לשיפוץ מרכז מסחרי סביניה בקריית ביאליק

פורסם מכרז לשיפוץ מרכז מסחרי סביניה בקריית ביאליק

ביום רביעי (20.10.21) פורסם המכרז לשיפוץ מרכז מסחרי סביניה ברחוב קרן היסוד בקריית ביאליק.

מדובר במרכז מסחרי הוותיק של העיר שהוקם בשנות ה – 70 של המאה הקודמת על ידי חברת רסקו ונושא את שמה של סבינה כץ, אשתו של אפרים כץ, מראשוני העיר.
מרכז סביניה היה בין המרכזים המסחריים הראשונים במדינה שמעליהם נבנו בנייני מגורים. באותה תקופה בניינים אלו היו הגבוהים ביותר באזור הקריות.

קריית ביאליק הייתה חלוצה בבניית הקונספט הייחודי שהוא הקמת מרכז חנויות שכונתי שבמרכזו רחבה גדולה המחברת בין החנויות ובתי העסק או משמשת למקום התכנסות לתושבים.

חידוש נוסף שהיה בולט באותם השנים היה הקמת חנייה היקפית שאפשרה להסתובב בחופשיות בין החנויות מבלי שתהיה הפרעה של התנועה.
עם השנים קרנו של המרכז המסחרי סביניה דעך, הקמת הקריון וקניונים נוספים באזור נגסו במספר המבקרים הפוקדים את המקום.
unnamed (4)

עיריית קריית ביאליק החליטה להחזיר עטרה ליושנה וקידמה את פרויקט השיפוץ והשדרוג של המרכז הוותיק בכדי להפכו למקום שוקק חיים שישמש כנקודת מפגש והוואי תרבותי.

כאמור, פורסם בשבוע שעבר המכרז שיבטיח פיתוח חזיתות בתי העסק, החלפת אלמנטים מתכתיים, צביעה מחדש, החלפת תאורה למודרנית וחסכונית, פיתוח נופי, סלילה מחדש של המדרכות ועוד.
המכרז עתיד להיסגר ב – 24.11.2021 ועד אז הקבלנים יוכלו להגיש את הצעותיהם.  

ראש העיר אלי דוקורסקי: “מדובר בפרויקט מורכב היות והחנויות שייכות לאנשים פרטיים רבים, לכן נדרש שיתוף הפעולה בין כל הגורמים הרלוונטיים. בכדי לקדם את הפרויקט קיימנו הליך ממושך של שיתוף הציבור.
כיליד קריית ביאליק חשוב לי לשמור על צביונה המשפחתי של העיר.
מרכז סביניה היה פעם סמלה של הקרייה, לכן יש להחיות אותו ולשמור עליו. במסגרת השדרוג תשופץ הרחבה המרכזית, המבנים יכוסו בחיפוי, יוצב רהוט גן ומקומות ישיבה נוחים לטובת ציבור המבקרים.

אני משוכנע כי תושבי קריית ביאליק יחזרו וייהנו לפקוד את המקום לאחר השיפוץ” .

 

הדמיה: פלוק אדריכלים

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה