פיילוט הסמכת מפקחות לגיל הרך בקריית ביאליק יצא לדרך

פיילוט הסמכת מפקחות לגיל הרך בקריית ביאליק יצא לדרך

 

משרד העבודה הרווחה והשירותים החברתיים בחר בקריית ביאליק להיות אחת מחמש רשויות מקומיות בהן יפעל אגף מעונות יום ומשפחתונים באכיפה ובפיקוח על ביצוע הוראות חוק הפיקו על מעונות יום בגילאי לידה עד 3.

לאור האירועים הטראגיים שהתרחשו במעונות היום ובפעוטונים ברחבי הארך וגל מחאת ההורים שהחל כתוצאה מכך בדרישה להגביר את הפיקוח על הפעלת מסגרות חינוכיות לגיל הרך, חוקק ב – 2018 חוק הפיקוח על מעונות היום לפעוטות המסדיר את הפעלת המעונות בהיבטים של ניהול, רישוי ופיקוח לשם הגנה על שלומם של הפעוטות.

במסגרת החוק, שר העבודה הרווחה והשירותים החברתיים רשאי להסמיך בהסכמת ראש רשות מקומית ובהתייעצות עם שר הפנים מפקחים לשם פיקוח על ביצוע הוראות החוק.

משרד העבודה הרווחה והשירותים החברתיים, כאמור, יצא בפיילוט על מנת להסמיך מפקחי גיל הרך ברשויות המקומיות אשר יעבדו כממשק ישיר עם המשרד.

ראש העיר אלי דוקורסקי חתם השבוע על מכתב המסמיך שלוש מעובדות אגף החינוך בעירייה לשמש מפקחות על ביצוע הוראות החוק.

המפקחות מטעם הרשות יעברו הכשרה מעמיקה בתחום התמחותן, הכוללת הכרת החוק, תהליך הרישוי, סמכויות הפיקוח, דרך לאיסוף מידע וכו’.

כמו כן, תנתן למפקחות הסמכות לקבוע האם המעון עומד בתנאים למתן אישור ראשוני להפעלת המעון, שתנאיו היעדר רישום פלילי, קורס עזרה ראשונה וקורס התנהלות בטוחה.

ראש העיר אלי דוקורסקי:” עיריית קריית ביאליק נבחרה להוביל את הפיילוט הארצי, וזאת עקב תוכנית הכוכבים שיזמה העירייה לפני מספר חודשים המסדירה את הקריטריונים הניתנים למעונות היום לצורך קבלת כוכבי איכות. אני סבור כי הן התוכנית והן ההסמכה של המפקחות ישפרו לאין ערוך את מוגנות ילדי העיר, ישביחו את איכות המסגרות החינוכיות וכוח האדם המועסק בהן והכל לרווחת הפעוטות המתחנכים בקריית ביאליק”.

IMG-20191212-WA0046 (1)

בתמונה: חשיפת “תוכנית הכוכבים” לגיל הרך בפני בעלי מעונות היום ופעוטונים  

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה