פרויקט “בת מצווה” בקרית אתא

פרויקט “בת מצווה” בקרית אתא

 

מפגש בין תלמידות דתיות וחילוניות סביב נושא ההתבגרות, הערכים וטקסי בת המצווה

השבוע נערך באודיטוריום העירוני טקס סיום פרויקט “בת מצווה” המשלב בין תלמידות כיתות ו’ מכל בתי הספר היסודיים בעיר – דתיים וחילוניים, במטרה לחזק את הקשר הקהילתי ובד בבד לקדם ערכים של מסורת, מנהיגות ואחריות חברתית בקרב הבנות הנמצאות לפני חגיגות בת המצווה שלהן.
בנות מצווה 4

כיום, כשנערה מגיעה לגיל מצוות לרוב האירוע נסוב סביב החגיגות הגרנדיוזיות ופחות על ערכי המסורת והמשמעות של גיל זה ולכן קיימת חשיבות על יצירת מפגש משמעותי בין בנות מרקעים שונים, סביב טקסי בת המצווה תוך שימת דגש על תכנים איכותיים בנושא התבגרות, אחריות והיכרות עם עולם הערכים היהודי.

הטקס נערך במעמד ראש עיריית קרית אתא, יעקב פרץ, חברי מועצת העיר, הרב חיים שלמה דיסקין, נציגי מחלקת החינוך, נציגי המחלקה לתרבות תורנית ברשת המתנסים, נציגי מדרשת אורנים , מנהלות בתי הספר ויו”ר ועד ההורים היישובי.

הפרויקט פועל בכל בתי הספר היסודיים בעיר זו השנה העשירית ביוזמת חבר מועצת העיר עופר מועלם ובשיתוף עם מדרשת אורנים. בתכנית משתתפות כ- 500 תלמידות והיא כוללת מפגשים לאורך השנה, כאשר כל אחד מהם מתקיים בבית ספר אחר. בכל מפגש הבנות מתחלקות לקבוצות מעורבות של כ-20 בנות מבתי ספר שונים ומקיימות סדנאות ופעילויות חווייתיות שונות המועברות על-ידי מדריכה מוסמכת ממדרשת אורנים.
בנות מצווה 2

השנה נבחר הנושא “בוחרות בטוב” במהלכו בחרו הבנות מי המודל הנשי שלהן לחיקוי ונחשפו לתובנות מגדריות שונות תוך שיתוף תכונת ההעצמה האישית של כל אחת ואחת ושימת זרקור על הצג הטוב, המעצים והמחזק.

בנאומו בירך ראש העיר את התלמידות ואמר כי הוא מקווה שהן ישתמשו בכלים שקיבלו במסגרת התכנית ולצד התפתחותן האישית, ייקחו חלק פעיל  בהפיכת הקהילה בקרית אתא לטובה וערכית יותר. עוד הוסיף בנאומו: “ההשתתפות בתוכנית בנות מצווה, חשפה בפניכן עולמות תוכן של נערות בנות גילכן ממסגרות חברתיות שונות כאשר המטרה המרכזית היא חיזוק הקשר הקהילתי וקידום ערכים של מנהיגות ואחריות חברתית. “

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה