צורי ודוקורסקי באיום ישיר על המשרד הגנת הסביבה: “מצאו את מזהמי האוויר או שנתבע אתכם”

צורי ודוקורסקי באיום ישיר על המשרד הגנת הסביבה: “מצאו את מזהמי האוויר או שנתבע אתכם”

 

picmonkey-collage

 

 

 

 

 

 

 

 

בדיו הסוער שהתקיים השבוע בלשכת ראש העיר חיים צורי, הבהיר צורי ועמיתו ראש עיריית קריית ביאליק, אלי דוקורסקי שלא יתנו למשרד להגנת הסביבה לשבת בחיבוק ידיים, ודרשו מהם התערבות מיידית של האכיפה נגד מזהמי האוויר.

בדיון השתתפו גם מנהל מחוז חיפה במשרד להגנת הסביבה, שלמה כץ, מנכ”ל איגוד ערים לאיכות הסביבה חיפה, ד”ר עופר דרסלר, ומחזיק תיק איכות הסביבה בעיר, סגן רה”ע יוסי מרקוביץ.

הדיון כונס בעקבות סקר ריחות שערכה חברת “גלית לאיכות הסביבה” בהזמנת עיריית קריית מוצקין על מנת לאפיין את הריח ולנסות לאתר את מקורותיו.
כזכור לפני כחודש התקיימה פגישה במשרד להגנת הסביבה במחוז חיפה יחד עם השר אלקין וסגן השר,ח”כ ירון מזוז,תושב קריית ביאליק וסיכמו על שורת צעדים מיידים כהעלאת רחפנים לזיהוי שרפות, הקמת צוות ניטור והצבת מצלמות בבניינים גבוהים בשכונות נווה גנים וצור שלום.

צוות מנטרים  שהגיע לפני כשלושה שבועות  בראשות יורם גבאי, ביצע בדיקות בשכונת נווה גנים ומסביב למפעלים ובתי גידול חיות באזור כדי לבחון האם הריח המתפשט מהמקורות משפיע על בתי המגורים בשכונות הצפוניות של קריית מוצקין והאם הריח מהווה מטרד על פי הנוהל להגדרת ריח של המשרד להגנת הסביבה.
על פי תוצאות הבדיקות, מעריך הצוות כי מפעל קומפוסט 2000 במטה אשר ורפת קיבוץ כפר מסריק גרמו למטרד ריח בשכונת נווה גנים.

בפגישה דרשו צורי ודוקורסקי מכץ לבצע פעולות אכיפה באזורים שאותם ציין הצוות, אך נענו כי אין די מפקחים לבצע את הפעולה. צורי אף איים כי ינקוט פעולה משפטית נגד המשרד להגנת הסביבה ונגד הגורמים המזהמים אם הנושא לא יטופל.   

בסיום הדיון הוחלט כי שתי הערים יתייעצו עם עורך דין בתחום איכות הסביבה לגבי הגשת עתירה מנהלית נגד המשרד להגנת הסביבה וכן באשר לאפשרות לתבוע את הגורמים המזהמים.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה