“קיר הנוסטלגיה” הוקם בפארק סביון בקרית ביאליק

“קיר הנוסטלגיה” הוקם בפארק סביון בקרית ביאליק

במסגרת שדרוג ושיפוץ פארק סביון הוקם קיר הנוסטלגיה הלוקח את באי הפארק כבסרט קולנוע למסע במנהרת הזמן. תוך שניות ימצאו את עצמם המבקרים בגינת סביון בתקופת הקמת העיר, יראו את חטיבת הביניים “דפנה” עם הצריפים שעיטרו אותה בראשית ימיה, את בית הספר הבונים ומסעדת הזנת התלמידים ששכנה בו, יצפו בבית קולנוע סביון שנהרס בינתיים ובמקומו הוקם בית מגורים, יראו את בית הפועל ותנועת מחנות העולים לשעבר.
הקיר לאחר השלמתו יואר ויהווה פנינה נפלאה נוספת ששווה לבקר בה בפארק סביון השוקק חיים, אחד הפארקים הוותיקים בקריית ביאליק הממוקם בסביניה שעבר לאחרונה שפוץ ושדרוג משמעותיים והפך לפארק נגיש עבור בעלי צרכים מיוחדים הראשון בצפון.

מדובר בפארק מרכזי החוצה את העיר ממזרח למערב בחלקה המרכזי, כאשר השביל הירוק מתחיל בצומת צבר וחוצה לרוחב את שכונת סביניה דרך הפארק “גן מרים” עד לנחל הגדורה. פארק סביון תוכנן לפני כ-50 שנה ע”י אדריכל הנוף משה בלום, בנו, אמיר בלום, היה האדריכל האחראי על שיקום ושיפוץ הפארק בשנה האחרונה.

מבקרי הפארק נהנים מבריכה אקולוגית, מתקני משחקים לגילאים השונים, מתקני כושר, תאורת לדים מודרנית, ריהוט גן חדיש וצמחיית גן מוריקה. עיריית קריית ביאליק חברה לביטוח לאומי להפיכתו של הפארק לפארק נגיש בו פועלים מתקנים לבעלי צרכים מיוחדים.

במסגרת הפרויקט הורחבה החניה מדרום למרכז סביניה ב- 17 מקומות חניה נוספים. כמו כן שונו כניסות ויציאות על מנת להגביר בטיחות ומניעת תאונות. מצד רחוב דפנה הוקמו חניות נוספות, כך שלאזור המבוקש נוספו כ- 30 מקומות חניה.
קיר סרטיחם

ראש העיר, אלי דוקורסקי: “חשוב לנו לשמר את תולדות העיר ולהראות לדור הצעיר כיצד נראתה הקריה בזמנו”.

דוקורסקי הוסיף:” תושבי סביניה נהנים כיום משני הפארקים הגדולים שעברו לאחרונה שיפוץ מקיף, גן מרים וסביון. תוספת החניה תטיב אף היא עם התושבים ותקל על מצוקת החניה באזור הוותיק .בימים אלו פרסמה עיריית קריית ביאליק באמצעות החברה הכלכלית, מכרז לשיפוץ ושדרוג רחוב קרן היסוד ומרכז סביניה על מנת להחזיר למקום את קהל הקונים והמבקרים. הקו המנחה שלי כראש העיר הוא השקעת משאבים נכבדים בשדרוג התשתיות הציבוריות בשכונות הוותיקות לצד פיתוח שכונות חדשות כדי להבטיח את רמת השירותים הגבוהה לכלל התושבים בכל חלקי העיר. כעיר המקדמת את נושא הנגישות, הקמנו פארק נגיש באופן מלא לבעלי צרכים מיוחדים כולל מתקני הפארק “.

 

 

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה