קנס לשלוש אוניות שזיהמו את מי הים במפרץ חיפה

בעקבות כתבי אישום שהגיש המשרד להגנת הסביבה:
בית המשפט קנס שלוש אוניות שעגנו במפרץ חיפה בסך כולל של 278 אלף שקל בגין חשד כי זיהמו בשמן את מי הים

רני עמיר, מנהל היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית:
“במסגרת הגברת מאמצי הפיקוח והאכיפה על מקורות הזיהום הימיים לים, מצאו מפקחי התחנה הצפונית של היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית, כשלים חמורים בניהול ספרי השמן של אוניות בנמל חיפה, שהצביעו על הזרמות של פסולת שמנית לים. נמשיך לבצע ביקורות קפדניות על מנת שסוכני ובעלי אוניות יטמיעו כי לא נעבור לסדר היום על זלזול בתקנות ובדרישות האמנות הבינלאומיות”

WhatsApp Image 2017-07-24 at 14.34.17

במסגרת ביקורות שוטפות של מפקחי היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית, נמצאו ליקויים ורישומים לא מדויקים, בפנקסי השמנים של האוניות ADATEPE-S, AFER ו-KAVALA. ספרי השמן נועדו בשביל לוודא שאכן האוניות אינן מזהמות את הים בשמן ועל כן, ליקויים אלו מהווים עבירה פלילית וחשד לזיהום מי ים בשמן. המשרד הגיש כתבי אישום נגד חברות האוניות, ובית משפט השלום בחיפה גזר עליהן בגזרי דין שונים קנס מצטבר של 278 אלף שקל.

פירוט:

* בביקורת שנערכה באוגוסט 2016 על אוניית מטען תפזורת ADATEPE-S שעגנה בנמל חיפה, נמצא כי לאוניה היה חסר ספר שמן קודם, וכן נמצאו למעלה מ-20 ליקויים ברישום בספר השמן הנוכחי של האוניה.

בעקבות הממצאים, המשרד להגנת הסביבה הגיש כתב אישום כנגד חברת האוניותOG DENIZCILIK SANYI VE TICARET A.S שבבעלותה האוניה, ובפסק הדין שניתן על ידי בית משפט השלום בחיפה, הושת על החברה קנס על סך 70 אלף שקל. על שני הנאשמים הנוספים – קברניט האוניה והמכונאי הראשי – הוטל קנס של 10,000 שקל על אחד, או חודש מאסר.

* בביקורת שנערכה בספטמבר 2016 על האוניה AFER שעגנה בנמל חיפה, נמצאו ליקויים במערכת הביוב וכן מספר ליקויים חמורים ברישום בספר השמן, המהווים עבירות.

בעקבות הממצאים, הגיש המשרד להגנת הסביבה כתב אישום כנגד חברת האוניות FER SHIPPING COMPANY LTD. בפסק הדין שניתן על ידי בית משפט השלום בחיפה, נקנסה חברת האוניות על סך 70 אלף שקל, ושני הנאשמים הנוספים בתיק זה נקנסו ב-15 אלף שקל כל אחד או 30 ימי מאסר תמורתו.

* בנובמבר 2016 הודיעו מפקחי רשות הספנות והנמלים (רספ”ן) ליחידה הארצית להגנת הסביבה הימית, על חשד לאי סדרים בספר השמן של האוניה KAVALA SEAS שעוגנת בנמל חיפה. מפקחי היחידה ביצעו ביקורת משותפת עם מפקחי רספ”ן על האוניה, ובבדיקת ספר השמן נמצא כי האוניה ביצעה רישומים כוזבים לעניין סילוק בוצת שמנים של האוניה.

בעקבות ממצא זה וממצאים נוספים, הגיש המשרד להגנת הסביבה כתב אישום כנגד חברת האוניות. בפסק הדין שניתן על ידי בית משפט השלום בחיפה, הושת על חברת האוניות קנס של 88 אלף שקל והתחייבות כספית על סך 180 אלף שקל להימנע מביצוע עבירה דומה בתוך שנתיים.

כספי הקנסות יועברו לטובת הקרן למניעת זיהום ים במשרד להגנת הסביבה.

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה