קריית אתא: מערכת התרעה נגד רעידות אדמה הותקנו בבתי הספר בעיר

ספריה רוגוזין

 

עיריית קרית אתא התקינה מערכות התרעה מוקדמת מפני רעידות אדמה במוסדות החינוך בעיר

מערכות התרעה מפני רעידות אדמה הותקנו ב – 8 בתי ספר בקרית אתא בהם: “אולפנית שחם”, “גיבורי עציון”, “גורדון”, “הצבי ישראל”, “יבנה”, “פינסקר”, “שפרינצק” ו- “רוגוזין- חטיבה עליונה”.

מערכת ההתרעה מפני רעידות אדמה של חברת “מוטרולה” מזהה את הרעידה במוקד ההתרחשות שלה ומשדרת התרעה ממוקדת לאזורי הסיכון. התקנת המערכות ההתרעה הינה חלק ממהלך כולל, שבסיומו כל מוסדות החינוך בעיר יחוברו למערכת.

מערכת ההתרעה במימון משרד החינוך מבוססת על גילוי התרחשות רעידת אדמה חזקה מיד עם תחילתה. מדובר במערכת סיסמית עצמאית, המגלה במקום התקנתה תנודות קרקע שמקורן ברעידת אדמה ומפיקה אות להפעלת התרעה חזותית או התרעה קולית באמצעות חיבור למערכת הכריזה הבית ספרית. במצבים רבים ובהיערכות נכונה, מאפשרת המערכת למנוע מצבי אסון ולאפשר הימלטות ותפיסת מחסה מוקדמת בהתאם להנחיות ההתנהגות בעת רעידת אדמה. עלות כל מערכת: כ- 7000 ₪.

במקביל מקיימת העירייה לאורך השנה תרגילי היערכות ארציים ומקומיים בשיתוף עם פיקוד העורף ומשטרת ישראל. מספר התרגילים הנערכים ברשות הינו מעל לממוצע המחויב ע”פ חוק  והם הכוללים את תרגול המכלולים השונים וטיפול בנזקי תשתיות מים, ביוב, חשמל, כבישים ותחבורה, פינוי נפגעים וטיפול בחללים ומתן שירותי רווחה וסעד לתושבים.

ראש עיריית קרית אתא, יעקב פרץ: ” לנושא מוכנות הרשות המקומית בשעת חירום ישנה השפעה ישירה ומידית על מצב הביטחון האישי של התושבים. מדובר בצעד נוסף בו נוקטת העירייה במסגרת היערכותה ואנו נמשיך להשקיע את מירב המשאבים בנושא הביטחון האישי של כל תושב.”

 

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה