קריית ביאליק משיקה את הפרויקט לגיל הרך “כלים שלובים”

קריית ביאליק משיקה את הפרויקט לגיל הרך “כלים שלובים”

עיריית קריית ביאליק יצאה בפרויקט מהפכני המכוון לגילאי לידה עד גיל 3 “כלים שלובים”.

לצורך בניית הפרויקט חברו יחד כל הגופים הרלוונטיים המטפלים בגיל הרך:אגף החינוך, אגף הרווחה והשירותים חברתיים, השירות הפסיכולוגי, פיקוח על חינול הקדם יסודי במשרד החינוך, פיקוח בריאות הציבור במשרד הבריאות, אחיות טיפת חלב, רכז קידום בריאות רשותי, נציגי רשת המתנ”סים, נציג הפרויקט “עיר ללא אלימות”  ונציגי מתנדבים הפועלים בגני ילדים.

ראש העיר אלי דוקורסקי מינה את מנכ”ל העירייה ליאור טרגן להוביל את הפרויקט.

למרות חשיבותו המיוחדת וייחודיותו, החינוך בגילאי לידה עד 3 לא נמצא תחת פיקוח  של גוף או משרש ממשלתי אחד אלא מפוזר בין המשרדים השונים, כאשר לרוב מעונות יום פרטיים לא מפוקחים כלל וכלל.
העתק

בכדי ליצור אחידות בתכנים, מוגנות לילדים הרכים הן מבחינת הסביבה הפיזית והן מהבחינה הטיפולית, החליטו בעיריית קריית ביאליק לשלב כוחות וליצור פרויקט הנותן מענה ומעטפת לילדים הרכים אשר נמצאים במסגרות השונות.

הפרויקט עתיד לתת מענה מוסדר להפעלת מעונות יום בעיר תוך שקיפות מלאה במידע הודות לקיום התנאים הפיזיים של המעון, הכשרת הצוות המטפל, ביקורת ממונה בטיחות, ביקורת איכות והרכב המזון המוגש, ויחס שטח המעון פר ילד ועוד.

התושבים יוחלו לקבל מידע ולראות את דירוג המעונות לפני החלטתם על בחירת המסגרת. המידע יהיה מחד זמין ונגיש לכל הורה ויעודד את בעלי המעונות הפרטיים לשאוף לשיפור האיכות מאידך.

ראש העיר אלי דוקורסקי: “יזמנו את הפרויקט בכדי לתת רשת ביטחון להורים המוסרים את היקר להם מכל למסגרות החינוכיות. הכוונה ליצור רצף חינוכי החל מגיל הרך, להנגיש מידע להורים ולשפר את איכות הטיפול הניתן במעונות “.

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה