קריית מוצקין: ארבעה מכל חמישה תושבים חשים תחושת ביטחון בעיר

%d7%90%d7%95%d7%a8%d7%98%d7%9c

 המשרד לביטחון פנים: תחושת הביטחון בקריית מוצקין גבוהה בכ-20% מהממוצע הארצי
ארבעה מכל חמישה אזרחים בקריית מוצקין חשים תחושת ביטחון במידה רבה או במידה רבה מאוד.
כך עולה מסקר שערך המשרד ביישובים שבהם פועלת תוכנית “עיר ללא אלימות”.

מהסקר עולה כי 83% מהנשאלים גאים לגור בעיר (נתון הגבוה ב־18% ביחס לנתון הארצי). 54% מהמשיבים סבורים במידה רבה או רבה מאוד כי הנהגת היישוב משקיעה מאמצים רבים כדי לקדם את המאבק באלימות בעיר, נתון גבוה ב־19% מהנתון הארצי. 96% מהמשיבים שמחים ומברכים על כניסת התכנית “עיר ללא אלימות” ליישוב (גבוה ב 13% מהנתון הארצי).

55% מהמשיבים סבורים כי התכנית “עיר ללא אלימות” מסייעת במידה רבה או רבה מאוד להפחית את האלימות ביישוב (גבוה ב־4% מהנתון ברמה הארצית). 47% מהמשיבים מכירים את סיירת ההורים גבוה ב 8% מהנתון הארצי). 92% מהמשיבים סבורים שיש מעט אלימות או שאין כלל אלימות ) נתון זה גבוה ב־21% מהנתון הארצי).

מאה אחוזים מהמשיבים דיווחו, כי איש לא הציע לילדם לקנות סמים במהלך השנה האחרונה (נתון זה גבוה ב־3% מהנתון הארצי).

הסקר בוצע על ידי מכון מאגר מוחות בניהולם של פרופ’ יצחק כ”ץ, פרופ’ ברוך מבורך וד”ר אמיר הורקין, מנהל המחקר. סך־הכל רואיינו 341 משיבים מקרית מוצקין – 34% גברים ו־66% נשים. הגיל הממוצע היה 38 שנים.

המנהלת העירונית של “עיר ללא אלימות”, אורטל חיים, הביעה סיפוק מהנתונים החיוביים: “אני גאה ושמחה לראות את תוצאות הסקר, הודות לעבודה הקשה של צוות עובדי התוכנית. הצוות מוביל תוכניות מניעה לילדי העיר, מהגנים ועד התיכונים, על ידי יצירת אקלים עירוני שמקדם ערכים של כבוד הדדי, סובלנות והידברות, לצד הוקעת עבירה על החוק, בריונות ואלימות מכל סוג. כל הפעילות לא יכולה הייתה להתקיים בלי תמיכתו המוחלטת וגיבויו של ראש העיר חיים צורי שהתודה היא בראש ובראשונה לו”.

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה