תרגיל 360 של מוכנות הרשות לחירום מתקיים בקריית ביאליק

תרגיל 360 של מוכנות הרשות לחירום מתקיים בקריית ביאליק

 

השבוע מקיימת עיריית קריית ביאליק יחד עם פיקוד העורף פרויקט 360, אשר מטרתו הכנת האזרחים להתמודדות עם מצבי חירום כגון רעידת אדמה או מלחמה.

התרגיל קרוי 360 עקב היות מתרגל את מוכנות העירייה על כל מרכיביה, את מוסדות החינוך, מקבצי הדיור, אירגוני החירום והאזרחים ככלל למצב חירום.

במהלך השבוע מתקיימות הדרכות בבתי הספר בעיר, במועדוני קשישים, במקבצי דיור על ידי פיקוד העורף, במהלכן נחשפים התושבים לכללי התגוננות במצבי חירום.

בנוסף לכך התקיים תרגיל שטח רשותי אשר כולל פתיחת מתקן קליטה בו השתתפו עובדי העירייה והמתנדבים. במהלך השבוע תתקיים ביקורת מקלטים משותפים פרטיים, כאשר תושבי העיר התבקשו לפנות מראש למוקד העירוני בכדי להיכלל ברשימה.
סוקרים מטעם פיקוד העורף יגיעו למקלטים בבתים המשותפים על מנת לבדוק את מוכנות המקלט לחירום ולהצביע על הליקויים אותם על ועד הבניין לתקן. חיילי וקציני פיקוד העורף יגיעו גם לבתי הקשישים ובעלי מוגבלות על מנת לבחון את דירתם ולהסביר על דרך ההתגוננות.
פיקוד העורף יקיים הרצאות בשפות נוספות, כך תתקיים הרצאת הסברה בשפה האמהרית בבית הידידות בצור שלום.

ביום חמישי הקרוב (3.2.2022) בשעות 10:05 – 18:05 ישמעו אזעקות עולות ויורדות לבחינת תקינות מערך ההתרעות בקריית ביאליק.
20220131_093814

לתרגיל החירום קדם סקר מקיף עליו ענו כ – 1000 תושבי קריית ביאליק, אשר בדק את עמדות התושבים בנוגע לתפקוד ומוכנות העירייה לשעת חירום.

מפקד מחוז חיפה בפיקוד העורף, אל”מ אלעד אדרי, הגיע לקריית ביאליק להדרכה במועדון הקשישים “גאולים” ונפגש עם ראש העיר אלי דוקורסקי.

אל”מ אלעד אדרי: “קריית ביאליק לאורך כל הדרך מצטיינת ביחסה הרציני למוכנות לחירום ומתרגלת באופן תדיר את מוכנות הרשות ועובדיה למקרים אלו”.
ראש העיר אלי דוקורסקי: ” אני רואה חשיבות רבה בשיפור וייעול מוכנותנו לחירום ומודה לפיקוד העורף על שיתוף הפעולה הפורה. אני קורא לאזרחים לקחת חלק פעיל בתרגיל ולהודיע לנו על אמצעי ההתרעה שלא פעלו”.

בתמונות: מפקד מחוז חיפה בפיקוד העורף, אל”מ אלעד אדרי, עם ראש העיר קריית ביאליק אלי דוקורסקי

עובדי עירייה מתרגלים חירום

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה