קריון
בית המשפט העליון קיבל את הערעור של עיריית קריית ביאליק וקבע שחברת “מליסרון”, הבעלים של קריון, תחויב לשלם ארנונה לפי צוו הארנונה ולא לפי הסכם הפשרה משנת 2012

בכך ביטל בית המשפט העליון את פסק הדין של בית המשפט המחוזי בחיפה
****
בית המשפט העליון בשבתו כבית המשפט לערעורים בעניין מנהליים, קיבל את הערעור של עיריית קריית ביאליק בנוגע לתשלומי הארנונה עבור חניות ומעברים בשטחו של קריון ובכך ביטל את פסק הדיון של בית המשפט לעניינים מנהליים בחיפה.
****
בית המשפט העליון חייב את חברת “מליסרון” להשיב לעירית קריית ביאליק את סכום הוצאות המשפט ושכר הטרחה שנפסק לטובתה על ידי בית המשפט לעניינים מנהליים ושולם על ידי הרשות (125 אלף שקלים). כמו כן, תשלם חברת “מליסרון” את הפרשי השומה בגין השנים 2015 – 2016, בתוספת הפרשי הצמדה וריבית.
****
המחלוקת בין חברת “מליסרון”, הבעלים של הקריון ועיריית קריית ביאליק נוצרה לגבי סיווגים ותעריפים של הארנונה עבור החניה והמעברים, שרי הפנים והאוצר סירבו לאשר את ההסכם שנחתם בשעתו בין העירייה לבין החברה בשנת 2012. במשך שנתיים הגישה העירייה לשרים את הבקשות לאישור תעריפי הארנונה על פי ההסכם, אך בקשותיה נדחו.
****
כתוצאה מכך, החלה עיריית קריית ביאליק לחייב את חברת “מליסרון” על פי התעריפים החדשים בצווי הארנונה שאושרו על ידי משרד הפנים ומשרד האוצר, דבר שגרר את הגשת העתירה לבית המשפט לעניינים מנהליים בחיפה, שקיבל את העתירה, הורה לעירייה לחייב את חברת “מליסרון” לפי תעריפי הסכם הפשרה וחייב את הרשות בהוצאות המשפט.

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה