קריית מוצקין-העירייה שלחה מכתב התראה לפני עתירה לבג”צ בשל הריחות הצפון העיר

עיריית קריית מוצקין נגד המשרד להגנת הסביבה: התראה אחרונה לפני עתירה לבג”צ בשל הריחות הרעים בצפון העיר
מייל לכתב,23:41

עיריית קריית מוצקין שלחה (חמישי) מכתב התראה למשרד להגנת הסביבה לפני נקיטת הליכים משפטיים בשל “מחדלו המתמשך בטיפול במפגעי הריח בצפון העיר, ובעיקר בשכונת נווה גנים”.

למכתב צורפה טיוטת עתירה לבג”צ למתן צו על תנאי נגד השר להגנת הסביבה, מנכ”ל משרדו, שר הפניםהמועצה האזורית מטה אשר, המועצה המקומית אעבלין ומפעל קומפוסט המפרץ והגליל המערבי. הצו מבקש להורות להם לעשות שימוש בסמכויותיהם לשם הפסקת מפגעי הריח החוזרים והנשנים שעליהם מתלוננים תושבים במוצקין זה יותר משנה – “וזאת, באמצעות חקר מעמיק של התלונות, מציאת המקורות למפגע הריח וסגירתם בפרק הזמן המיידי”.

במכתב ההתראה, שנשלח למנכ”ל המשרד להגנת הסביבה ישראל דנצינגר באמצעות משרד עורכי הדין אטיאס, גראור, וישניצקי, ענבר, חכים ושות’, נאמר כי לכל הפניות הקודמות של העירייה בעניין לא התקבל כל מענה: “לנוכח הישנותן של התלונות ולאור העובדה שמפגעי הריח אינם נפסקים, העירייה גמרה אומר להשקיע מאמצים ומשאבים ניכרים, הכל כדי להגן על תושבי השכונה ממפגעי הריח הבלתי נסבלים”.

עוד נאמר במכתב כי “מסקר עדכני שנערך לבקשת העירייה, נמצא כי ביחס לחלק מהתלונות מקור הריח היה ככל הנראה במפעל קומפוסט 2000, המצוי באזור התעשייה הצפוני של קריית ביאליק. ביחס לתלונות אחרות, לא ניתן היה לקבוע זאת, ומקור המפגע נותר לא ידוע. במוקד העירוני של העירייה ממשיכות להצטבר תלונות על מפגעי ריח עד למועד כתיבת שורות אלו ממש.
14691033_1450178708380414_9119043177790873875_n

“במצב דברים זה, שבו העירייה עשתה כל שביכולתה כדי לסייע לתושביה לאתר את מפגעי הריח במטרה להפסיקם, אך הדבר לא עלה בידה גם לאחר מאמצים רבים (ובשים לב לכך שבתחום שיפוטה של העירייה אין מפעלים או תעשייה אחרת אשר עלולה להיות אחראית למפגעים) – שוב לא נותר לה אלא לדרוש כי תפעילו את מלוא סמכויותיכם לשם איתור המקורות למפגעי הריח וסגירתם בפרק הזמן המיידי”.

העירייה מתריעה כי העתירה לבג”ץ תוגש אם המשרד לא יעדכן אותה בתוך שבוע מקבלת מכתב זה בפעולות המיידיות שבכוונתו לנקוט כדי להסיר את מפגעי הריח.

ראש העיר חיים צורי: “לצערי הרב המשרד להגנת הסביבה אינו פועל כמצופה ממנו. כבר יותר משנה שתושבים בצפון העיר מתלוננים לפנינו על ריחות רעים, וכל ניסיונותינו לגרום לאנשי המקצוע במשרד לפעול נגד מטרדי הריח – עלו בתוהו. ייתכן שרק פנייה לבית המשפט תעורר אותם לפעולה”.  

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה