אביו של בן ה-5 שהתחשמל למוות בבריכה: “חתמו עסקה כמו מכירת רכב”

החלטת השופטת במשפט מותו של הילד איתי פרוים עוררה הדים רבים וחשפה את כאב המשפחה ואת הטענות הקשות שלה ושל אזרחים רבים לאור החלטת השופטת בהינתן גזר דין של חצי שנה עבודות שירות
אביו של איתי ז”ל התראיין לאולפן ynet  ואמר:
“הבן שלי לא מת מגרימת מוות ברשלנות. הוא הוצא להורג”, כך אמר  אריק פרוים, אביו של איתי פרוים ז”ל, בתגובה לעונש של עבודות שירות בלבד שנגזר על בעלי קאנטרי “גלי גיל” בקריית מוצקין, שם התחשמל בנו בן ה-5 למוות כתוצאה מחיבור פירטי של כבל חשמל. בראיון לאולפן ynet תקף האב את הסדר הטיעון: “אין שום פרופורציה בין העבירה לבין העונש”.
באוגוסט 2010 הלכה משפחת פרוים – ההורים, הבן לירן שהיה בן 15 ואיתי – לבילוי בקאנטרי. איתי נכנס לבריכת הפעוטות. “הוא היה שם בדיוק 3-2 דקות כשלפתע אנשים התחילו לקפוץ מהמים ולצעוק: ‘חשמל, חשמל'”, סיפר האב אריק. “אשתי קפצה אינסטינקטיבית לתוך המים וראתה אותו מוטל על שפת הבריכה. אף אחד לא עזר לו, אף אחד לא הנשים אותו, אף אחד לא עיסה לו את הלב. המצילים רק ישבו והסתכלו. עד שהגיעו כוחות ההצלה לקח הרבה מאוד זמן”.

איזה עונש ציפית שיקבל בעלי הקאנטרי, גבי בן גלים , שחיבר כבל בצורה פירטית?”לא היה פה גרימת מוות ברשלנות, הייתה פה הוצאה להורג. הם ניתקו שם את ההארקה. הם לא השתמשו במיגונים שנדרשים. הם הפעילו חשמלאים לא מוסמכים. הם ידעו באותו יום שיש קצר במשאבה והם פשוט ניתקו את ההארקה. הם חיברו אותה בצורה פירטית לאיזשהו עמוד בסמוך, במקום לסגור את המקום ולקרוא לבעל מקצוע שיפתור את הבעיה הם המשיכו להפעיל את המקום עד שאיתי בגוף הקטן שלו סגר מעגל. זה מה שקרה, הבן שלי הוצא להורג. זה לא יד גורל”.

תגובות מתוך הכתבה: 
“לאבא המקסים! היה ממש קשה לראות את הכתבה הזאת מוסרת את תנחומי”
“ככה זה שאתה בעל אמצעים לממן משפט לטובתך ולא אזרח פשוט”
“בושה וחרפה. נקמת דם ילד קטן לא ברא השטן.”
“איך את יכולה להמשיך בחייך בידיעה ששחררת רוצחים?”
“שקראתי את הכתבה לראשונה לפני מספר שנים כאב לי הלב, הבטתי בתמונתו דקות ארוכות וראיתי מולי ילד קטן שעוד לא הספיק לחוות כמעט כלום בחייו, מתחשמל בצורה אחזרית במקום שאמור לגרום לו לחוויה מהנה. תנחומי למשפחה, שלא תדעו עוד צער. מקווה שבית המט יעניש את האחראים למות הילד ויתן למשפחה קצת נחת. זה קרה להם לפני 7 שנים, מחר זה יכול לקרות לכל אחד מאיתנו.”

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה