דוקורסקי מתנגד נחרצות להקמת שדה תעופה בחיפה והגיש את התנגדות הרשות לועדה

דוקורסקי מתנגד נחרצות להקמת שדה תעופה בחיפה והגיש את התנגדות הרשות לועדה

עיריית קריית ביאליק הגישה את התנגדותה לתוכנית תת”ל 80 א’ להרחבת שדה התעופה בחיפה. התנגדות העירייה מתייחסת לתוכנית שבבסיסה  הארכת המסלול הקיים של שדה התעופה בחיפה ב – 100 מטר.

העירייה טוענת כי התוכנית לא תאפשר שימוש בשדה התעופה לטיסות בינלאומיות ותיתן מענה אך ורק למטוסים הקטנים בהם 10 נוסעים בלבד. מאידך הארכת המסלול תפגע בתושבי קריית ביאליק והרשויות בסביבה מבחינת רעש, מטרדים סביבתיים ויכולת פיתוח האזור.


בהתנגדות שהגישה העירייה לוועדת המשנה לשמיעת ההתנגדויות  של  הוועדה הארצית לתכנון ובניה של תשתיות לאומיות צוין כי העירייה מודעת לצורך בהורדת עומסי טיסה בנתב”ג על ידי הקמת שדות תעופה נוספים, אך התוכנית המוצעת לא מספקת את הפתרון הראוי: “משרד התחבורה קידם את תת”ל 74 הקובע כי יש להקים שדה תעופה באזור חדרה, שאמור לתת מענה לטיסות שטסו בעבר משדות התעופה הרצליה ושדה דוב.

הרחבת השדה באופן המוצע כעת, תוך שימת דגש על המשפכים של המטוסים “הקטנים”, שיהיו היחידים שיוכלו לטוס, תביא לכך שהעירייה וכל הרשויות הסובבות לא תוכלנה לקדם כל תוכנית בנייה לגובה ולפיכך הרשויות לא יוכלו לקדם כל בניה עתידית. כך, למשל , ישנם בקריית ביאליק בלבד פרויקטים להקמה של למעלה מ – 4,500 יחידות דיור. אין זה מיותר לציין כי התוכניות הללו כוללות בניית בניינים לגובה”.
IMG-20230214-WA0171

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ראש העיר קריית ביאליק אלי דוקורסקי טוען כי התוכנית המוצעת לא נותנת מענה לצורכי המדינה בפן הביטחוני והאסטרטגי ולא יוכל לתת מענה להורדת העומסים בנתב”ג: “הרחבת שדה התעופה באופן שמוצע תגרום למטרדי רעש באזור בו הפגיעה הסביבתית היא חמורה ביותר.
כידוע, מטוסים קטנים שעבורם מיועדת התוכנית טסים בגובה נמוך, מה שיצור רעש כבד במיוחד. מפגעי הרעש הללו, וכן השימוש בדלק מטוסים פחות איכותי משל מטוסים גדולים יגרמו לפגיעה בתושבים וכן באזור כולו. הרחבת שדה התעופה תמנע כל אפשרות של הרחבה ופיתוח עירוני. הגבלת גובה הבנייה תהיה הרת אסון, תעמוד בסתירה לתוכניות שכבר אושרו ותמנע כל הרחבה עתידית בפיתוח הרשויות”.

דוקורסקי סבור כי האינטרס הציבורי נרמס והרחבת המסלול תהיה הרת גורל ולא בת תיקון, והכל על חשבון הרשויות הפריפריאליות ותושביהן.

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה