המשרד להגנת הסביבה זימן את חיפה כימיקלים לשימוע

(להגדלה לחץ על התמונה)

בשנים האחרונות פעלה ממשלת ישראל לקדם חלופה למכל האמוניה בחיפה. במסגרת זו, קודמה החלטת ממשלה וכן הושקעו מאמצים ומשאבים משמעותיים לשם הקמת מפעל לייצור אמוניה בדרום. אך למרות זאת, המהלך לא צלח ולא הוגשו הצעות במכרז להקמת המפעל.

לאור זאת, ומאחר שאין כיום פתרון ברור ואופרטיבי עם לוחות זמנים ברורים, אשר יאפשר את הסרת הסיכון הנשקף ממכל האמוניה במפרץ חיפה, המשרד להגנת הסביבה הוציא התראה לפי סעיף 15(ד) לחוק חומרים המסוכנים, התשנ”ג – 1993 והזמנה למפעל חיפה כימיקלים להשמיע את טענותיו בטרם הפסקת פעילות מכל האמוניה במפרץ חיפה.
המפעל יידרש להציג למשרד חלופות לסגירת מכל האמוניה בלוחות זמנים קצרים וברורים.

יצוין, כי חברת חיפה כימיקלים פועלת מתוקף היתר הרעלים אשר צפוי לפקוע בתאריך 10.01.2017. בעבר נקבע כי המשרד יאפשר את המשך הפעלת מכל האמוניה במסוף הכימיקלים עד לתאריך 01.03.2017 או עד להקמת מפעל לייצור אמוניה – המוקדם מבין השניים.
מאחר שפתרון הקמת מפעל לייצור אמוניה במתכונת הנוכחית עם התמיכות ורשת הביטחון מהמדינה לא צלח, הרי שהתנאי ל-01.03.2017 עומד בעינו. כדי לאפשר את המשך היתר הרעלים מעבר ל-01.03.2017 המפעל יידרש להציג למשרד חלופות לסגירת מכל האמוניה במפרץ חיפה בלוחות זמנים ברורים וקצרים.

השימוע יתקיים ב-20 בדצמבר במשרדי מחוז חיפה של המשרד להגנת הסביבה.

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה