חוגגים בקריית ביאליק יובל לעלייה מגיאורגיה

חוגגים בקריית ביאליק יובל לעלייה מגיאורגיה

עיריית קריית ביאליק ציינה בערב חגיגי ומרשים את היובל לעלייתם של יהודי גיאורגיה לקריית ביאליק.
באירוע השתתפו חברי משלחת מעיריית זסתפוני, העיר התאומה של קריית ביאליק, ובראשה ראש העיר זסתפוני וסיל גויליסיאני ומושל מחוז אמרטי, המחוז הגדול ביותר בגיאורגיה, זויאד שלמברידזה. גם שגריר גיאורגיה בישראל מר לשה ז’ווניה כיבד בנוכחותו את האירוע.

ראש העיר קריית ביאליק אלי דוקורסקי ציין בדברי ברכתו את היסטוריית החברות והידידות ארוכת השנים הקיימת בין שתי המדינות ואת תרומתם של יהודי גיאורגיה על מאבקם לעלייתם של יהודי ברית המועצות לשעבר: “מאבקם של יהודי גיאורגיה הוביל לשינוי היסטורי בעמדת השלטונות הסובייטיים שבעקבותיו עלו כ – 30,000 יהודים גיאורגיים לישראל. הם אומנם עזבו את ארץ מוצאם, אך טיפחו תרבות ענפה השומרת על השורשים ועל שפתם”.
במה

במעמד הטקס הוענקו תעודות הוקרה לבני הקהילה הגיאורגית שתרמו תרומה נכבדת לחיי הקהילה והתרבות בקריית ביאליק.

ד”ר אסתר גונן, אהרון טטרואשוילי, שותא צפניאשוילי, נרגיזה טרונשוילי, תמר צבניאשוילי, שאול שפנייה וליאנה חכיאשוילי קיבלו את תעודות ההוקרה מראש העיר אלי דוקורסקי, ראש עיריית זסטפוני וסיל גבלסיאני, מושל המחוז אמרטי זביאד שלמברידזה ושגריר גיאורגיה בישראל לשה ז’ווניה.
באירוע השתתפו אומנים ידועים של הקהילה הגיאורגית בישראל אלכסנדר פלג, יוזה משיאשוילי, בדרי ז’אנאשוילי, דוד אפרמשוילי , להקת המחול “שלווה” ולהקת “צעירי ביאליק”.

את האירוע הנחה מייסד ומנהלה הנצחי של להקת המחול הגיאורגית קריית ביאליק, שותא  צפניאשוילי, אשר שימש בעבר כמנהל מחלקת הקליטה בעירייה, חבר מועצת העיר ויקיר הקריה.

ראש העיר קריית ביאליק, אלי דוקורסקי,  הודה לשותא צפניאשוילי על פועלו למען חיי התרבות של הקהילה הגיאורגית.
20230206_210530

בתמונות: להקת “שלווה”
מתנדבי הקהילה קבלו את תעודות ההוקרה

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה